ČTĚTE TAKÉ:
T-Mobile už počtem zákazníků předstihl Eurotel
Operátoři: jsme tu tři a všichni jedničky
"Jedničkou zůstáváme," říká finanční ředitelka Eurotelu Marcela Malivánková.
Tržby vám už několik let stagnují a podíl na trhu pomalu ztrácíte, co s tím chcete dělat?
Tržby nám stagnovaly už jen v prvním čtvrtletí, což do značné míry ovlivnilo zavedení nových výhodnějších tarifů pro paušální zákazníky.
V dalším čtvrtletí jsme ve srovnání s prvním tržby zvýšili o osm procent a v porovnání s tempem růstu u T-Mobile a Oskara jsme měli největší dynamiku tržeb.
Stejně tak si nemyslím, že bychom ztráceli podíl na trhu zákazníků. Celkový počet paušálních zákazníků dosáhl na konci června letos 1269 tisíc, což je o 91 tisíc více, než má T-Mobile.
Ovšem to, co jste získali u paušálních, jste ztratili u předplacených karet...
Podíl na trhu je ovlivněn metodou vykazování aktivních zákazníků. Eurotel kvůli této změně měl 3,1 milionu předplacených zákazníků, což je skutečně méně než T-Mobile. Ale stejně si myslím, že ani současná metoda nevyjadřuje skutečně aktivní zákazníky.
Nicméně, co budete s tímto vývojem dělat?
Naším cílem je i nadále růst hlavně u paušálních zákazníků a posilování loajality zákazníků předplacených služeb.
Není spojení s velkou matkou spíše přítěží? Nebo vám to přináší i výhody?
Spojení s Českým Telecomem nám vytváří unikátní pozici jediného integrovaného operátora na trhu, kdy třeba v případě datového připojení máme nejširší nabídku.
Jak může pomoci Eurotelu nový vlastník Telefónica?
V současné situaci znamená především stabilizaci. Telefónica podle toho, co již dříve prohlásila, chce urychlit a posílit strategii Českého Telecomu zaměřenou na širokopásmové služby, mobilní služby třetí generace, zlepšení příjmu na zákazníka a zvýšení tržního podílu za využití know-how skupiny Telefónica.
Kde vidíte z dlouhodobého hlediska prostor pro růst?
Zejména v oblasti nabídky služeb s přidanou hodnotou, tedy datových služeb, ale i v neustálém zvyšování kvality a nabídky standardních hlasových služeb a péče o zákazníky.
Mohla byste být konkrétnější?
Nechte se překvapit.
Co jsou podle vás silné stránky Eurotelu?
Máme nejširší nabídku služeb a produktů ve vysoké kvalitě, nejlepší péči o zákazníka, nejlepší pokrytí a kvalitu sítě a postavení v datových službách.
Počkejte, to vychází z čeho?
Všechny tyto ukazatele se následně projevují v míře využívání služeb průměrným zákazníkem a tržbami. Zároveň máme k dispozici průzkumy trhu z letošního roku prováděné nezávislými agenturami, které naši pozici lídra potvrzují.
V čem podle vás firma zaostává?
Samozřejmě každá firma má slabší stránky, ale když je objevíme, pracujeme hned na jejich odstranění. Velkou pozornost věnujeme připomínkám na zákaznické lince. Donedávna naší slabou stránkou bylo to, že jsme nepatřili do velké nadnárodní skupiny. Teď věřím, že spojení s Telefónikou budeme schopni dostatečně využít.