Uchazeči o Aero musí splnit deset kvalifikačních předpokladů, které jim umožní pokračovat v tendru. Nesmí být například dlužníkem v prodlení u České konsolidační agentury nebo přímo Aera.
Zájemce, který může být jak zahraniční tak českou právnickou osobou, také nesmí proti Aeru vést soudní či rozhodčí řízení.
Předběžné nabídky by zájemci měli podávat 25. ledna. V rámci nabídky předloží podnikatelský záměr a dále prohlášení, že jsou připraveni převzít určité smluvní závazky Aera.
Zájemce bude muset například zajistit podmínky pro poskytování pozáručního servisu letadel L-159 a L-39 provozované českou armádou. Uchazeč by měl rovněž dodržet smluvní závazky firmy vůči společnostem Sikorsky Aircraft Corporation a AIDC. V obou případech by měl podle materiálu nový majitel vyvinout "maximální úsilí" k dodržení závazků.
Podnikatelský záměr vyhodnotí meziresortní komise. Za podnikatelskou vizi může zájemce získat až 20 bodů, za odpovědi na doplňující dotazy až 80 bodů.
O vítězi výběrového řízení následně rozhodne nejvyšší celková cenová nabídka za prodávaná aktiva Aera. Definitivní cenové nabídky by měly podniky předložit 21. dubna. Podmínky tendru upravují možnost vyloučit zájemce na základě předchozího
rozhodnutí vlády, pokud by jeho účast ohrožovala bezpečnostní zájmy státu.
O Aero by podle posledních informací měli mít zájem jak zahraniční investoři, tak některé tuzemské finanční skupiny. Ty mají u Aera zájem především o přistávací dráhu, z které plánují vybudovat letiště.