O návrhu v úterý ráno jednal premiér Andrej Babiš s ministrem vnitra Janem Hamáčkem, ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem a policejním prezidentem Janem Švejdarem. Ministr dopravy po jednání ocenil spolupráci s ministerstvem vnitra a jeho šéfem, místopředsedou vlády Janem Hamáčkem.
V místech, kde v zimě kamiony nesměly kvůli bezpečnosti a plynulosti provozu předjíždět, plánují ministři umístit značky na stálo. Systém se jim osvědčil, a tak by se na základě doporučení policie měly takové oblasti dále rozšiřovat.
Kromě toho také ministři chtějí připravit půdu pro plánovaný zákaz jízdy kamionů v neděli. „ŘSD intenzivně pracuje na rozšiřování odpočívadel a stavbě nových,“ uvedl Kremlík.
Počet stání pro nákladní vozidla na odpočívadlech by se měl v příštích letech navýšit o 308. V současnosti takových míst kolem českých dálnic chybí zhruba 1 400. Podle odhadů ministerstva dopravy bude výstavba do roku 2033 stát zhruba 7 miliard korun, které má podle Kremlíka ministerstvo již vyčleněné.
Kontrolujte kamiony důkladněji, žádá Babiš. Hamáček instruoval policii |
Dálniční oddělení policie se podle Hamáčka rozšiřují kvůli tomu, aby bylo policisty „víc vidět“. Celkem by mělo jít o cca šest set policistů, primárně hlídkujících na nově vzniklých úsecích dálnic. „Dojde však i ke konkrétnímu posílení stávajících dálničních oddělení,“ doplnil na tiskové konferenci Švejdar.
Minulý týden ministerstvo dopravy uvedlo, že stát nejspíše využije i dopravní data z kamionů pro opatření, která by měla pomoci zamezit možnému objíždění mýtných úseků.
Případné využití dat řešili zástupci ministerstva dopravy, krajů, obcí a policie. Pracovní skupina chce využít i slovenské zkušenosti s rozšířením mýta. Její další jednání bude v polovině září. Mýtný systém se od příštího roku rozšíří o 860 kilometrů silnic první třídy.
VIDEO: Řidič ukazuje a vysvětluje, proč se kamiony předjíždějí stejně rychle: