Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci zakázali víkendové spaní v kamionu, řidiči musí do hotelu

  1:00aktualizováno  1:00
Německo po zavedení minimální mzdy opět znepříjemňuje život dopravcům ze zahraničí. Od 25.­ května platí nové nařízení, podle něhož nesmějí řidiči v kabině kamionu trávit takzvaný týdenní odpočinek. Jde o povinnou pauzu o délce 45 ­hodin, kterou mají řidiči předepsanou po šesti dnech za volantem, většinou ji čerpají o víkendu. Dopravci změnu kritizují.

(ilustrační snímek) | foto: Jan Daněk, iDNES.cz

Při kontrole se řidiči musejí prokázat dokladem o zaplaceném ubytování. Za každou hodinu, kterou strávili proti vyhlášce v kabině, dostanou pokutu 60 eur, zaměstnavatel trojnásobek.

Opatření míří především proti levným dopravcům z východní Evropy, kteří vysílají řidiče na několik týdnů jezdit po Německu. Dotkne se však i českých firem, přestože ty většinou takový model podnikání nevyužívají.

Podle Martina Felixe ze sdružení Česmad Bohemia opatření pocítí hlavně dopravci, kteří jezdí z ­Česka dlouhé trasy přes Německo, například do Španělska. „Velmi často se stává, že šest dní na cestu tam a zpět nestačí a řidič musí strávit víkend v Německu,“ říká Felix. Podle něj je to další krok k omezení konkurence zahraničních dopravců.

Ve Francii hrozí i pokuta za spaní v kamionu, říká šéf trestané firmy

Podobně to vidí slovenský europoslanec Richard Sulík. „Z velkých Evropanů se najednou stávají nekompromisní ochránci vlastních zájmů,“ napsal Sulík ve svém komentáři na serveru HNonline.sk.

Někteří dopravci se podle Felixe už rozhodli z dlouhých tras odejít. Za podivné považuje rovněž to, že zákon v Německu zveřejnili 24.­ května a­ začal platit hned druhý den.

Felix tvrdí, že problém nespočívá v tom, že by dopravci museli platit za hotel, ale jde o to, že nemají s kamiony kde u hotelů zaparkovat. „Řidič nemůže opustit kamion s nákladem. U hotelů nejsou parkovací místa,“ dodává Felix. Obává se, že zákaz povede k tomu, že východoevropští dopravci budou tábořit v ­kamionech u česko-německých hranic.

Řada západoevropských zemí se snaží o zavedení podobných opatření delší dobu. Zřejmě nejznámější je stanovení povinné minimální mzdy. Za tu dostali čeští dopravci například ve Francii pokuty, loni zakázala spaní v kamionech o víkendu Belgie. Ochranářská opatření jsou nejrozšířenější ve Francii, kde je zavedl ještě za svého působení na ministerstvu hospodářství a financí současný prezident Emmanuel Macron.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.