Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Těžké kamiony ničí podle Ťoka české silnice. Chce snížit limit nákladu

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na silnicích. V Česku lze vozit až 48 tun nákladu, což je jeden z nejtěžších nákladů v Evropě. Státy EU dovolují na jeden kamion v průměru 42 tun. Kamiony jsou podle Ťoka jednou z hlavních příčin špatného stavu tuzemských vozovek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Toto nařízení nebo tyto limity jen a jen zase postihnou řidiče.Protože jsou první na raně a nejrychleji oškubatelný.Když se sníží tonáž tak se bude stejné množství odvézt stejně tudíž na více kamionech.V době když tu chybí tisíce řidičů by mne zajímalo kdo to odvozí?Další věcí je že když se to nevejde tonážně na jeden kamion tak to zase poveze více aut a bbude větší nárůst kamionů.Tak se ptám jestli je tohleto co ministerstvo chce?Firmy si na své dosavadní množství tun budou objednávat místo 10kamionů třeba 12?To určitě silnicím pomůže.To nemluvím o tom že případné překročení jde na vrub řidiče který nemá jednak pozici na to aby mohl odmítat náklad a ani kontrolu.Jak se říká papír snese vše a dopravce musí držet kušnu protože je rád za přepravu.Šprajcne se a nedostane to zaplacené.Jak tu bylo níže řečeno.Odpovědnost na odesilatele a je spousta problémů a dohadů vyřešeno když se přijme snížená tonáž.

0 1
možnosti

1)víc kamionů nebude, protože už nyní chybí řidiči

2) zdraží to přepravu, takže se může stát, že zmizne přeprava zbytných věcí a uvolní se kapacita pro potřebou, i když třeba dražší přepravu

3) trestání řidiče je naprosto v pořádku, on zodpovídá za náklad i soupravu

4) nic nebrání firmě pokuty za přeložení fakturovat odesílateli. Přepravní kapacity je málo, tak nikdo kvůli tomu o zakázku nepřijde.

1 0
možnosti
JL

Nejucinejsi je zavest pokuty pro odesilatele. Jezdil jsem kamionem sedm let a zatizeni naprav mne Scania tenkrat nemerila. Takze, kdyz mne rekli, ze drevo vazi 25 t a napsali to do CMR, musel jsem jim bud verit, nebo hledat fabriku s vahou, coz je utopie, protoze na to neni nikdo zvedavy, abych nekde hledal vahu a na druhou stranu jsem mohl dostat flastr uz pri tom hledani vahy. Takze staci pohlidat piskovny, pily atd a oflastrovat je. Navic jsem vozil pokazde neco jineho, takze se to tezko odhadovalo. Na te pile nakladaji ty stejne baliky dreva den co den. V Nemecku Vas z nakladky pretizeneho a spatne zakurtovaneho proste nepusti. Protoze cast viny jde za nima!

1 0
možnosti

a nebo prostě jen zavést smluvní pokuty vůči objednateli při přetížení.

0 0
možnosti
MD

Myslím, že není co řešit, nakoupit váhy a vyčlenit dopraváky na vážení a vážit permanentně. Myslím, že jako odstrašující trest by stačilo odstavit kamion dokud si jej firma nepřeloží. To by bylo výchovnější než platit pokuty a jezdit s přetíženými kamiony dál.

1 0
možnosti
Foto

Postih odesilatele je lepší a účinnější než aby se dopravce potom dohadoval kdo zaplatí flastr.Protože flastr dostane prvně řidič a pokud se tím budou odebírat i body řidiče,tak tím spíše se vyboduji jen protože někdo to má na háku a myslí si že to prachy vyřeší.Řidič v tomto hraje černého Petra který to všechno vyžere.A to by se mělo změnit,protože nemá páku ovlivnit ani pozici tlačit odesilatele a sám kontrolovat jak to na tom je váhově náklad.Pravda některé tahače mají budíky na váhu na nápravách ale ještě to není pravidlem.

0 0
možnosti
LP

Nestačí chtít, je třeba konat! Už dávno tak mohlo být!

0 0
možnosti
PJ

daleko jednodussi je buzerovat ridice osobaku nez kamionu

platíme stada uredniku, kteří nejsou schopni ani ochotni pracovat

0 1
možnosti
PJ

objevili ameriku

kamiony jsou samozrejme úretizene nad limit,

neumíme stavet ani opravovat vozovky

neduslednost, nekontrola, z cizího krev netece

0 0
možnosti
Foto

Jste blb a lhář. Opakujete pohádku která NIKDY nedávala smysl. Nikde nikde nikdo náklad nepřekládal. Nikdy. Nikdy by se to nevyplatilo. Nikdy.

1 0
možnosti
JZ

Kdyz to rika dokonce i ministr dopravy, tak na tom urcite neco bude. A co na to rikaji cesti experti? Taky se domnivaji, ze ceske silnice dostavaji nejvic zabrat od tezkotonaznich kamionu?

0 0
možnosti
Foto

Pan Ťuk je lhář. Za prvé jde o celkovou hmotnost. Ne hmotnost nákladu. A pak pan Ťuk neřekl dost zásadní věc, 48tun celkové hmotnosti NEMAJÍ ty samé kamiony co jezdí s celkovou hmotností 40tun. Na 48tun jsou SPECIALNÍ soupravy s VÍCE koly, takže na silnici tlačí nápravovým tlakem stejným jako jakékoliv jiné auto. A více kamionů s menšímy náklady znamenají také větší exhalace. Proto například ekologové ve Švédsku prosazují naopak soupravy až 80tunové (zatím tam jezdí 60tunove) aby příroda trpěla méně a jezdilo méně kamionů. U nás prosazujeme více kamionů. Zajímavé.

6 0
možnosti
VP

Tak speciální...naprosto běžná souprava s pěti nápravami (auto + vlečka) vezme i 32 tun, protože jí to na nápravu vychází lépe než tahač s návěsem. A to pak dá dohromady těch 48 tun celkové!!! hmotnosti. Jinak samozřejmě souhlas, je to ťokovina. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Pan Ťuk je lhář. Za prvé jde o celkovou hmotnost. Ne hmotnost nákladu. A pak pan Ťuk neřekl dost zásadní věc, 48tun celkové hmotnosti NEMAJÍ ty samé kamiony co jezdí s celkovou hmotností 40tun. Na 48tun jsou SPE

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!