Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Těžké kamiony ničí podle Ťoka české silnice. Chce snížit limit nákladu

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na silnicích. V Česku lze vozit až 48 tun nákladu, což je jeden z nejtěžších nákladů v Evropě. Státy EU dovolují na jeden kamion v průměru 42 tun. Kamiony jsou podle Ťoka jednou z hlavních příčin špatného stavu tuzemských vozovek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Toto nařízení nebo tyto limity jen a jen zase postihnou řidiče.Protože jsou první na raně a nejrychleji oškubatelný.Když se sníží tonáž tak se bude stejné množství odvézt stejně tudíž na více kamionech.V době když tu chybí tisíce řidičů by mne zajímalo kdo to odvozí?Další věcí je že když se to nevejde tonážně na jeden kamion tak to zase poveze více aut a bbude větší nárůst kamionů.Tak se ptám jestli je tohleto co ministerstvo chce?Firmy si na své dosavadní množství tun budou objednávat místo 10kamionů třeba 12?To určitě silnicím pomůže.To nemluvím o tom že případné překročení jde na vrub řidiče který nemá jednak pozici na to aby mohl odmítat náklad a ani kontrolu.Jak se říká papír snese vše a dopravce musí držet kušnu protože je rád za přepravu.Šprajcne se a nedostane to zaplacené.Jak tu bylo níže řečeno.Odpovědnost na odesilatele a je spousta problémů a dohadů vyřešeno když se přijme snížená tonáž.

0 1
možnosti

1)víc kamionů nebude, protože už nyní chybí řidiči

2) zdraží to přepravu, takže se může stát, že zmizne přeprava zbytných věcí a uvolní se kapacita pro potřebou, i když třeba dražší přepravu

3) trestání řidiče je naprosto v pořádku, on zodpovídá za náklad i soupravu

4) nic nebrání firmě pokuty za přeložení fakturovat odesílateli. Přepravní kapacity je málo, tak nikdo kvůli tomu o zakázku nepřijde.

1 0
možnosti
JL

Nejucinejsi je zavest pokuty pro odesilatele. Jezdil jsem kamionem sedm let a zatizeni naprav mne Scania tenkrat nemerila. Takze, kdyz mne rekli, ze drevo vazi 25 t a napsali to do CMR, musel jsem jim bud verit, nebo hledat fabriku s vahou, coz je utopie, protoze na to neni nikdo zvedavy, abych nekde hledal vahu a na druhou stranu jsem mohl dostat flastr uz pri tom hledani vahy. Takze staci pohlidat piskovny, pily atd a oflastrovat je. Navic jsem vozil pokazde neco jineho, takze se to tezko odhadovalo. Na te pile nakladaji ty stejne baliky dreva den co den. V Nemecku Vas z nakladky pretizeneho a spatne zakurtovaneho proste nepusti. Protoze cast viny jde za nima!

1 0
možnosti

a nebo prostě jen zavést smluvní pokuty vůči objednateli při přetížení.

0 0
možnosti
MD

Myslím, že není co řešit, nakoupit váhy a vyčlenit dopraváky na vážení a vážit permanentně. Myslím, že jako odstrašující trest by stačilo odstavit kamion dokud si jej firma nepřeloží. To by bylo výchovnější než platit pokuty a jezdit s přetíženými kamiony dál.

1 0
možnosti
Foto

Postih odesilatele je lepší a účinnější než aby se dopravce potom dohadoval kdo zaplatí flastr.Protože flastr dostane prvně řidič a pokud se tím budou odebírat i body řidiče,tak tím spíše se vyboduji jen protože někdo to má na háku a myslí si že to prachy vyřeší.Řidič v tomto hraje černého Petra který to všechno vyžere.A to by se mělo změnit,protože nemá páku ovlivnit ani pozici tlačit odesilatele a sám kontrolovat jak to na tom je váhově náklad.Pravda některé tahače mají budíky na váhu na nápravách ale ještě to není pravidlem.

0 0
možnosti
LP

Nestačí chtít, je třeba konat! Už dávno tak mohlo být!

0 0
možnosti
PJ

daleko jednodussi je buzerovat ridice osobaku nez kamionu

platíme stada uredniku, kteří nejsou schopni ani ochotni pracovat

0 1
možnosti
PJ

objevili ameriku

kamiony jsou samozrejme úretizene nad limit,

neumíme stavet ani opravovat vozovky

neduslednost, nekontrola, z cizího krev netece

0 0
možnosti
Foto

Jste blb a lhář. Opakujete pohádku která NIKDY nedávala smysl. Nikde nikde nikdo náklad nepřekládal. Nikdy. Nikdy by se to nevyplatilo. Nikdy.

1 0
možnosti
JZ

Kdyz to rika dokonce i ministr dopravy, tak na tom urcite neco bude. A co na to rikaji cesti experti? Taky se domnivaji, ze ceske silnice dostavaji nejvic zabrat od tezkotonaznich kamionu?

0 0
možnosti
Foto

Pan Ťuk je lhář. Za prvé jde o celkovou hmotnost. Ne hmotnost nákladu. A pak pan Ťuk neřekl dost zásadní věc, 48tun celkové hmotnosti NEMAJÍ ty samé kamiony co jezdí s celkovou hmotností 40tun. Na 48tun jsou SPECIALNÍ soupravy s VÍCE koly, takže na silnici tlačí nápravovým tlakem stejným jako jakékoliv jiné auto. A více kamionů s menšímy náklady znamenají také větší exhalace. Proto například ekologové ve Švédsku prosazují naopak soupravy až 80tunové (zatím tam jezdí 60tunove) aby příroda trpěla méně a jezdilo méně kamionů. U nás prosazujeme více kamionů. Zajímavé.

6 0
možnosti
VP

Tak speciální...naprosto běžná souprava s pěti nápravami (auto + vlečka) vezme i 32 tun, protože jí to na nápravu vychází lépe než tahač s návěsem. A to pak dá dohromady těch 48 tun celkové!!! hmotnosti. Jinak samozřejmě souhlas, je to ťokovina. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Pan Ťuk je lhář. Za prvé jde o celkovou hmotnost. Ne hmotnost nákladu. A pak pan Ťuk neřekl dost zásadní věc, 48tun celkové hmotnosti NEMAJÍ ty samé kamiony co jezdí s celkovou hmotností 40tun. Na 48tun jsou SPE

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

V USA vzniká další vysokorychlostní železnice. Spojí Las Vegas a Kalifornii

23. dubna 2024

V pondělí se v USA zahájila výstavba nové vysokorychlostní železniční tratě. Projekt společnosti...

KOMENTÁŘ: Budou ještě někdy v Česku nízké a předvídatelné ceny energie?

23. dubna 2024

Premium Po energetickém cenovém šoku je na stole otázka: Lze ještě vůbec někdy doufat v nízké a...

Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou

23. dubna 2024  19:26

Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!