Diskuze
Cena za Zemanův kanál Dunaj-Odra-Labe: 610 miliard korun
Děkujeme za pochopení.
P77e43t68r 87F75i44a90l86a
Dnes jsem si udělal výlet na kole kolem Odry kus do Polska a když jsem viděl stav vody, tak u těchto fantasmagorií mi pořád uniká, kde pro ně chtějí vzít vodu. Ta prostě v žádné řece není dostatečný a není to jen tento rok
J55a28n 50T25u20r44o79ň
Tak zadotovat 1 pracovní místo 1 mld, to se jen tak nevidí...
V45í37t 72H95r49u95b88e47š
Kdyby se raději směřovala energie k výstavbě vysokorychlostní železnice. Kolik lidí a kolik času na tuto blbost již bylo vynalozeno?
P79e70t19r 43B22a23l74c38a54r
"Výnosy z cestovního ruchu by podle studie mohly ročně představovat přes 400 milionů korun"
... náklady 610 miliard korun
... návratnost 1000 let ?!
P61a50u74l 56J25a27r72o20s
Zakladni cena Jestli to vubec nekdy zacne tak bych se chtel dozit te konecne ceny.
D37a96v34i16d 34K53o79r51d10a
Kdo mne zná, ví že nejsem zEmanův příznivec, naopak. a teď několik faktů a pohledů na věc od člověka, který zná provoz na kanále D-M-R.
Stavba jako taková je pochopitelně nákladná a složitá. Nicméně se domnívám, že a to studie pochopitelně nedokáže podchytit, je te, že by se konečně zlepšila posice řady firem vyrábějících technologicé celky na Ostravsku, kde by naráz došlo ke zlepšení obslužnosti pro výrobky o celkových rozměrech cca 9x80x4 metry. To je dnes po silnici přepravit nemožné a v mnohém to firmy limituje. Ty rozměry vychází ze znalosti lodí pro jejichž velikost je kanál plánován.V ostravě a okolí se nachází řada firem pro které je stěžejní doprava nejrůnějších surovin, přeprava po vodě ač to zdejší chytrolíni nechápou je nejekologičtější dopravou vůbec a vodní cesta je jediná, která vedle dopravního významu, také generuje rekreační příležitosti, nezdá se to ale je to tak.
Na mnou zmíněném kanále D-M-R po propadu způsobeném občanskou válkou na balkáně dochází meziročně k oživení v řádu desítek procent. Nevidím jediný důvod proč by tomu nemělo být jinak o v ČR. A je faktem, že kapacitně další napojení k Severnímu a Baltskému moři do budoucna bude nutností, už teď bývá ve špičkách docela zajímavé projet.
Nevím jak došli k číslům o zaměstnanosti obecně si myslím, že vodnín dopravní cesta si sama najde další přepravní příležitosti, dneska se nám ani nezdá co všechno se bude z regionů přepravovat, počínaje tradičními lodními komoditami jako jsou sypané náklady až po ony zmiňované kusové přepravy. Dnes je na D-M-R kanále hitem přeprava dílů větrných elekrtráren a konstrukcí.
Dalším přínosem je a na to asi bude slyšet i zdejší majitel ex příslušník STB, jeho firmy budou mít snasží exportní příležitosti, lépe se převeze 1500t na jednou než v jednou, dvou vlacích. O kamionech už ani nemluvím. Persolálně přepravu takového nákladu na lodi zajišťuje posádka 3 lidí, kolik je to kamionáků a dalšího personálu o vlacích nemluvím tam je to podobné. A ekologická stopa ...
J58a78n 54T36u71r91o98ň
velkých kusových přeprav je pár do roka. Huisman je schopen dodávat přístavní jeřáby apod. i bez vodní cesty v CZ.
Sypané náklady jsou náklady s malou přidanou hodnotou. Proč podporovat?
V zemědělských komoditách nejsme a nebudeme soběstační, vývoz není pravděpodobný.
Pokud na poplatcích za průjezd nevyděláme opravdu pořádný balík, pozbývá projekt smysl. Pro zlepšení dopravní obslužnosti je mnohem důležitější dostavba dálniční sítě a VRT. V době dodávek JIT spoléhat na nespolehlivou vodu se mi nejeví jako prozíravé.
J96a95n 14C15e37p69e16k
Na to, aby tam pak následně projela jedna loď týdně a možná ani to ne, tak to se velmi vyplatí. Super Milouši.
P36e88t48r 45J87a21r55o33š
To zalezi na cene. No pokud by to bylo nasobne drazsi nez treba silnicni, nebo zeleznicni doprava, pak by se to zrejme stat mohlo. Pokud by to naopak bylo vyrazne levnejsi, verim tomu ze by o to zajem byl.
P65e60t49r 27J72a46r64o63š
Otazkou je, jak by byly nase reky za par desitek let splavne. Aby lode nemuseli tlacit bahnem.
O22d85s78t74r16a23n13ě64n25ý 30U76ž16i34v10a37t28e78l
M45i14c43h62a88l 43Š35i50g88u74t
Až ten kanál jednou bude, tak na něj šoupnout betonové lodě.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!