Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapsa: Na výroční zprávu čekají i v cizině

  16:38aktualizováno  16:38
Výroční zpráva neslouží jen komunikaci s tuzemskými klienty, akcionáři nebo investory. "Na naši výroční zprávu každoročně čekají například desítky zahraničních zajistitelů, se kterými spolupracujeme," říká ředitel odboru komunikace České pojišťovny Richard Kapsa.

"Právě proto tiskneme velkou část nákladu v anglickém jazyce. Management České pojišťovny často používá výroční zprávu při svých jednáních s externími partnery jako jakýsi dárek," dodává Kapsa.

Kolik lidí čítá tým, který výroční zprávu připravuje? Jsou v něm jen interní zaměstnanci, nebo se část práce zadává externě (grafika apod.)?
Koordinací tvorby výroční zprávy se zabývají dva lidé. Konkrétní textové a datové podklady pak zpracovávají asi dvě desítky odborníků z centrály. K textu se vyjadřuje rovněž náš auditor.

S trochou nadsázky by se dalo říci, že výroční zprávu tvoří všichni zaměstnanci i klienti, neboť jen na nich záleží, zda se bude mít firma čím pochlubit.

Proč je podle vás důležitý i vzhled a grafická úprava? Nestačily by investorům jen přehledné finanční výkazy?
Vyznat se ve spletité řeči rozsáhlých finančních výkazů není vůbec jednoduché. Zajímavě upravené výroční zprávy s výrazným layoutem, přitažlivými fotografiemi nebo kresbami a netradiční vazbou dokáží čtenáře pozitivně naladit ještě předtím, než se zahloubá do řeči čísel, grafů a tabulek.

NEJLEPŠÍ VÝROČNÍ
ZPRÁVY MEZI
FINANČNÍMI INSTITUCEMI
1. PPF
2. Komerční banka
3. Česká pojišťovna
První dojem z kvalitní prezentace je velmi často důležitý i pro analytika, kterého jinak zajímají především strohé číselné informace. Výroční zprávy tak dotvářejí vnímání společnosti veřejností a mohou působit pozitivně na její image.

Jaká je podle vás budoucnost papírových výročních zpráv? Nepřejdete na elektronické verze jako třeba eBanka z vaší finanční skupiny?
Výroční zpráva v tištěné verzi podle mého názoru přežije ještě několik desetiletí. Již dnes paralelně s ní tvoříme elektronickou verzi, zejména pak pro internetovou prezentaci, jejíž význam do budoucna jistě všeobecně poroste.

Osobně mám nicméně raději, když si z jednání mohu odnést na první pohled hezky graficky zpracovanou výroční zprávu než třeba jedno malé CD, které se v množství jiných jednoduše ztratí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.