Za provoz systému inkasuje Kapsch ročně 1,5 miliardy korun. To je 22 procent celkového výběru mýta. Pro srovnání: v Německu činí provozní náklady na mýtný systém 11 procent z částky, kterou řidiči zaplatí, uvedla ČT.
Kapsch zatím ministrovy kroky příliš komentovat nechce, pokud by ale trval na původní smlouvě, mohla by Česku hrozit i arbitráž.
"Vážíme si pana ministra, proto nepovažujeme za slušné posílat si vzkazy před samotným jednáním prostřednictvím médií. Vyslechneme si názory našeho smluvního partnera a jsme samozřejmě připraveni o nich diskutovat," řekl České televizi mluvčí společnosti Kapsch David Šimoník.
Úprava smlouvy se společností Kapsch je přitom jen jeden z mnoha kroků, které Bárta v rámci úspor podniká. MF DNES už dříve informovala o tom, že chce ministr radikálně zvýšit cenu mýtného. Dražší by ale měly být i dálniční známky. Kvůli změnám v mýtném už Bárta vytvořil zvláštní pracovní skupinu (více o Bártových plánech čtěte zde).
"Mýto je objektivně ze všech zemí okolo nás nejnižší a mým zájmem je to změnit," nechal se slyšet Bárta. Ministerstvu chybí peníze zejména na dopravní stavby a železnici.