Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kapsch může získat provoz mýta až na další dva roky, navrhuje stát

  18:41aktualizováno  18:41
Několik let zástupci ministerstva dopravy oficiálně tvrdí, že s přípravou soutěže na nového provozovatele mýta nemají zpoždění. To už ale není pravda. Ministerstvo totiž začne v příštích dnech jednat s Kapschem o možném prodloužení stávající smlouvy na provoz mýtného systému.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Ministerstvo dopravy odeslalo v pátek do meziresortního připomínkového řízení materiál o budoucnosti mýta, v kterém poprvé přiznalo potíže s přípravou soutěže. „Stěžejním cílem tohoto materiálu je informování vlády České republiky o kritické situaci, která nastala v uplynulých letech,“ uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě. 

Materiál počítá s tím, že Kapsch by mohl provozovat mýtný systém ještě dva roky. Jde o maximální možné prodloužení stávající smlouvy na provoz. Podmínkou je ale to, že se nepodaří včas dokončit otevřené výběrové řízení na provoz. To je teď však už prakticky nereálné: vzhledem k velikosti zakázky se dá očekávat, že se neúspěšní uchazeči budou odvolávat u antimonopolního úřadu. 

„V mýtu předchozí vlády zcela zaspaly a dnes máme na stole problémy, které se měly řešit před několika lety. Pokud chceme férovou soutěž, která nezvýhodňuje současného provozovatele, musíme právní situaci v této věci otevřeně pojmenovat, vyřešit a pohnout se dál,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Podle aktuálního plánu stát nejprve bude s Kapschem vyjednávat, aby na něj převedl především software a technickou dokumentaci na ovládání mýtného systému. Aktuální smlouva totiž absolutně neřeší přechod mýta z Kapsche na stát či jiného provozovatele. Ministerstvo chce proto v březnu „prověřit ochotu“ Kapsche k jednání o zasmluvnění nezbytné součinnosti. Teprve poté stát vypíše otevřený a technologicky neutrální tendr na provoz mýtného systému. Stát bude chtít po Kapschi, aby poskytoval součinnost nejméně půl roku po vybrání nového uchazeče.

Nynější vedení ministerstva v materiálu také současně zkritizovalo své předchůdce, kteří před deseti lety tendr na současného provozovatele připravili. Tehdy byl v čele ministerstva Milan Šimonovský. Postup ministerstva před deseti lety označilo za „nešikovný“.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.