Skončily tak spekulace o tom, jakou nevěstu si Mattoni v Rakousku vlastně namlouvá. Mluvilo se o výrobci vod společnosti Gasteiner, v úvahu přicházely i třeba džusy Pfanner, Rauch či energetické nápoje Red Bull. - více zde
Nakonec to ale je dvojka na rakouském trhu nealkoholických nápojů Waldquelle Kobersdorf, která letos očekává obrat 17 milionů eur (475 milionů korun).
Karlovarské minerální vody měly loni obrat 184,1 milionu eur. Vstupují tak do zhruba desetkrát menší firmy. V budoucnosti mohou v rakouské skupině získat ještě větší podíl.
Kromě rakouské expanze se Pasquale také snaží získat investiční pobídky na českém trhu. Karlovarské minerální vody už poslaly žádost o schválení na antimonopolní úřad. Nikdo však neví, kvůli čemu.
"Máme se k tomu vyjádřit, jestli nás to jako konkurenty nepoškodí, ale nevíme k čemu," říká jeden z výrobců nápojů na českém trhu.
O investiční pobídky mohou firmy žádat buď při postavení nové továrny na zelené louce, či při rozšíření výroby. Pasquale už dříve mluvil o tom, že se chce více vrhnout například do energetických nápojů.
K nejznámějším značkám Karlovarských minerálních vod patří značky Mattoni, Dobrá voda, Aquila a od loňska i Poděbradka.