Ta má být do roku 2010 rovněž čtyřproudově rozšířena přes Sokolov a Karlovy Vary až do Prahy.
"V novém dopravním plánu německé spolkové vlády je rychlostní přivaděč od Schirndingu k dálnici A 93 mezi nejvyššími prioritami. Nyní už proto začaly podrobné projektové přípravy a samotná stavba může začít již v příštím roce," oznámil v Chebu zemský rada sousedního hornofranckého okresu Tirschenreuth Karl Haberkorn.
Na příští rok plánuje také Ředitelství silnic a dálnic další rozšiřování silnice I/6 od Kamenného Dvora na Sokolov. Rozšířit zbývá také úsek od Chebu k Pomezí.
V Německu má plánovaný dálniční přivaděč řadu příznivců i odpůrců. Stavba si totiž vyžádá značné zásahy do chráněného území Smrčiny a vyvolává protesty jeho obyvatel.
"Na úrovni studií existuje několik řešení kratší severní i delší jižní cestou. Projektanti a další odborníci musí nyní vybrat takové, které bude mít nejmenší dopad na přírodu," vysvětlil Haberkorn.
Dvanáctikilometrový rychlostní úsek silnice I/6 od Chebu ke Kamennému Dvoru u Kynšperka stál 2,7 miliardy korun a od roku 2003 je jeho další prodlužování na Tisovou a Sokolov zastaveno. Pokračuje nyní stavba průtahu Karlovými Vary.
Karlovarským krajským radním se dosud nedařilo s jejich hornofranckými protějšky napojení na německou dálniční síť prosadit. Úřady v saském Fojtsku zase u karlovarské vlády marně usilují o provoz automobilů přes Potůčky a autobusů přes Kraslice.