Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karosa nabídne 15metrový autobus

  19:01aktualizováno  19:01
Největší český výrobce autobusů připravuje novinku. Z výrobních linek vysokomýtské firmy Karosa mají už brzy začít sjíždět první ukázkové exempláře nového meziměstského autokaru, který svojí velikostí předčí všechny nekloubové modely současného sortimentu. Bude měřit 15 metrů a jeho zadní část ponesou dvě nápravy.

Připravovaný autobus je prvním plodem spolupráce firem Karosa, Iveco a Renault v rámci holdingu Irisbus, který vznikl před dvěma lety.

"Od nového patnáctimetrového vozidla si slibujeme rozšíření sortimentu tak, abychom mohli nabídnout kompletní řadu autobusů," řekl obchodní ředitel Karosy Petr Rusek.

Do konce roku má být vyrobeno několik testovacích a předváděcích kusů, příští rok už podle plánů firmy poběží sériová výroba v řádu desítek kusů.

Nový autobus, který bude větším bratrem současného modelu C 934, najde své uplatnění především na meziměstských linkách s četnými zastávkami, které využívá větší množství lidí pro dopravu do velkých sídel.

Dnes vyráběné autobusy řady 900 měří kolem 12 metrů. Kloubové modely, které v České republice mají své místo především v hromadné dopravě uvnitř velkých měst (model 941E), pak měří přes 17 metrů. Odbytiště nového autokaru bude především v západní Evropě, ale počítá se s ním i na domácím trhu.

Autoři: ,


Témata: Holding, Iveco, Karosa, Renault


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.