Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karosa prodá více autobusů, než čekala

  12:00aktualizováno  12:00
Společnost Karosa Vysoké Mýto prodá letos více vozů, než původně předpokládala. Vše zatím nasvědčuje tomu, že se firma přiblíží loňským rekordním prodejům, které byly nejvyšší od roku 1991. Karosa je kromě mladoboleslavské Škody jediným velkým tuzemským výrobcem motorových vozidel, jenž je schopen každoročně zvyšovat obrat a vykazovat zisk. "Do konce roku bychom měli prodat více než 1200 autobusů, náš plán byl přitom 1141 vozů.

Daří se nám rozšiřovat prodej školního autobusu Recreo, vyráběného pro Francii, i do Belgie a Lucemburska. Zvítězili jsme také v tendru pro ruskou naftařskou společnost TNK," uvedl vedoucí odboru tuzemského prodeje Karosy Petr Rusek.
Karosa také nyní podle Ruska jedná o státní zakázce pro Uzbekistán. "Rýsuje se šance prodat tam kolem dvou set autobusů, byly by mezi nimi linkové i městské. Kontrakt je už podepsán, nyní se dolaďuje financování celého obchodu. Prodej by měl přijít na řadu příští rok," řekl Rusek.

Firma se také snaží proniknout na trh do Saúdské Arábie. "Rýsuje se šance prodat tam asi deset procent roční produkce Karosy, tedy něco přes stovku vozů," poznamenal Rusek.

Za prvních devět měsíců letošního roku prodala Karosa 918 vozů, z toho 568 vyvezla do zahraničí. "Je to o deset procent více než loni, kdy jsme na konci třetího čtvrtletí prodali 936 vozů," poznamenal Rusek. Výši tržeb společnosti ani hospodářský výsledek Rusek prozatím nesdělil. "Přesnou výši zisku ještě neznáme, tržby budou o deset procent vyšší než v loňském roce," poznamenal pouze.
Loni prodala Karosa celkem 1235 vozů, její celkové tržby dosáhly 4,46 miliardy korun. Čistý zisk se vyšplhal na rekordních 335 milionů korun.

Pro příští rok chystá Karosa inovaci svých vozů. "Kromě městských autobusů prodloužíme všechny naše vozy na dvanáct metrů, což je délka běžná v Evropské unii. Dosud měly naše vozy délku 11,3 metru," konstatoval Milan Laba z oddělení sledování trhu.

Autobusy z Karosy také příští rok dostanou nové motory. "Přecházíme na motory Euro 3 s elektronicky řízeným vstřikováním, které splňují evropské imisní limity a mají vyšší výkon," popsal novou techniku Laba. V červenci by navíc měla Karosa rozjet novou lakovnu, jejíž výstavba přišla podnik na půl miliardy korun. Ta umožní lepší antikorozní ošetření všech vyráběných autobusů v kataforézní lázni.

Příští rok uvede Karosa na český trh i některé novinky z dílny holdingu Irisbus, kterého je podnik součástí. V Irisbusu spojily své síly při výrobě autobusů společnosti Renault a Iveco. "Bude to zřejmě nový minibus a midibus, tedy autobus střední velikosti. Výběr dodavatele však ještě v rámci holdingu není ukončen," poznamenal Rusek.

Do budoucna podnik plánuje rozšíření své nabídky o patnáct metrů dlouhý autobus, uvažuje i o výrobě vozu s alternativním pohonem. "Jednáme zejména s firmami, které upravují autobusy na zemní plyn a propan-butan, poptávka po nich se objevuje. Kdy však vyjede první Karosa poháněná plynem, zatím nejsme schopni říci," konstatoval Laba.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.