Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Místo papíru displej. České obchody přecházejí na digitální cenovky

  12:22aktualizováno  12:22
Do regálů v obchodech se dere digitalizace. V Česku zavádějí elektronické cenovky například prodejny Tchibo, v trendu pokračuje také síť hypermarketů Kaufland. Přes bezdrátovou síť wifi lze cenu zboží změnit v podstatě ihned. Papírové či křídou psané cenovky ale úplně nezmizí. Lidem se líbí, že jsou „handmade“.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Displeje do regálů začal před rokem zavádět například tuzemský obchodní řetězec Kaufland. V současné době jsou elektronické cenovky v polovině jeho českých prodejen.

„Zákazníci se s nimi mohou setkat v oddělení ovoce a zeleniny. Digitální cenovky šetří životní prostředí a čas zaměstnanců. Úpravy cen díky nim můžeme provádět lehce a efektivně,“ přiblížila tisková mluvčí Renata Maierl. Také slovenský Kaufland v těchto dnech zavedl ve svých zmodernizovaných prodejnách digitální novinku.

Digitální cenovky se osvědčily i v prodejně Tchibo ve Zličíně, a rozšířují se do dalších obchodů této značky.

Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Inovace pronikla i do Datartu. Český prodejce elektra otevřel novou prodejnu v Jablonci nad Nisou v obchodním centru Central Jablonec. Jde o první realizaci konceptu Prodejna 21. století v severních Čechách, ve kterém je podle společnosti hlavní motivací humanizace prostoru s cílem nákup zákazníkům co nejvíce zpříjemnit a usnadnit. Také podle Datartu je nejvýznamnějším přínosem elektronických cenovek to, že urychlují přeceňování. „Ceny aktualizujeme přes wi­fi. Díky tomu máme ihned ve všech prodejnách novou cenu, jakmile ji centrálně změníme,“ uvádí ředitel prodeje společnosti Martin Heřmánek.

Mezi e-shopy s vlastními kamennými prodejnami je jedním z průkopníků trendu SpokojenýPes.cz. Majitelka Soňa Fialková tvrdí, že mezi internetovými obchody s kamennými prodejnami byla první, kdo digitální cenovky využil.

Řada obchodních řetězců s převahou potravin zatím technologickou novinku nezavádí. Důvodem mohou být nemalé náklady na její implementaci. Elektronické cenovky nemá Lidl, ani Globus, který patří k nejinovativnějším řetězcům a spustil už před lety například službu nakupování se skenery Scan & Go. „O zavedení elektronických cenovek zatím neuvažujeme,“ sdělila mluvčí Pavla Hobíková.

O krok pozadu

V jiných zemích však postupuje trend rychleji.Třeba Carrefour v domovské Francii udává směr ostatním maloobchodníkům. Elektronické cenovky jsou na tamním trhu už téměř standard a nikomu nevadí, když se na některé z nich sem tam objeví otazník, protože se cena zrovna tvoří.

Ale nemyslete si, že digitalizace vytěsnila starou dobrou tabuli s křídou. Naopak – i v ultra moderních obchodech se tento „old school“ formát drží. Zejména v sekci čerstvých potravin. Zákazníci jej totiž vnímají jako designový prvkek. Tradiční cenovky zkrátka začínají patřit do kategorie „handmade“, rukodělné tvorby.

Autor:



Nejčtenější

Už je jen otázkou, kdy realitní bublina v Česku praskne, říká odborník

(ilustrační snímek)

Česká republika čelí realitní bublině a otázkou není, zda praskne, ale kdy praskne. Na odborné konferenci to ve čtvrtek...

Miliardářem přes noc. Rostoucí bitcoin poslal Australana mezi superbohaté

James Gilbert

Z kryptoměnového šílenství vzešel další miliardář. Je jím Australan James Gilbert. Prezident společnosti Crypto, jejíž...



Exploze v Rakousku odřízla tři země od plynu. V Itálii je stav nouze

Výbuch poblíž Baumgarten an der March v Rakousku.

Exploze plynového terminálu na východě Rakouska u slovenských hranic přerušila dodávky plynu do Itálie, Slovinska a...

Byty v panelácích zdražily o 50 procent, nedosáhne na ně ani střední třída

Panelový dům na sídlišti Broumovská.

Panelové byty jsou nejdostupnějším typem bydlení v Česku. V posledních letech však podražily tak, že na ně často...

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard.

Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z...



Další z rubriky

Pozor na jablka z Polska, více než tuna jich obsahovala nebezpečný pesticid

Jablka odrůdy Prince, která obsahovalo nebezpečný pesticid chlorpyrifos. Na...

Státní zemědělská a potravinářská inspekce zjistila, že některá jablka na tuzemském trhu jsou kontaminovaná pesticidem...

Pizza je nově na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO

Neapolský pizzař upekl ku příležitosti slavnostní pizzaiuolo.

Organizace Spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) zařadila přípravu tradiční neapolské pizzy na svůj...

Test čistoty toalet v obchodních centrech: peklo v Ústí, ráj v Ostravě

toalety, piktogram

Ještě než se naplno rozeběhlo adventní nákupní šílenství, vyrazili redaktoři MF DNES do čtyřiatřiceti obchodních center...



Najdete na iDNES.cz