Kaufland prodával rohlíky za padesát haléřů. Nemravné, zlobí se pekaři

  11:01aktualizováno  11:01
Rohlíky patří ke zboží, u kterého řetězce někdy podrážejí ceny, aby přilákaly do obchodu zákazníky. Kaufland však podle Svazu pekařů a cukrářů tentokrát přestřelil. V akci od 7. do 9. května tradiční české rohlíky prodával za padesát haléřů. Tedy podle pekařů za polovinu výrobní ceny. Řetězec je prý chce zničit.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Podle Kauflandu se jednalo o speciální a časově omezenou akci, kterou se řetězec snažil vyjít vstříc zákazníkům. „Krátkodobé akční nabídky v rámci zboží všeho druhu jsou běžnou praxí většiny značek a řetězců,“ sdělila k vyjádření tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Svaz pekařů a cukrářů však argumentuje, že se rohlík dostal za hranici ceny neekonomické, nenákladové a nemravné. „Za tuhle cenu žádný pekař nedokáže rohlík upéct! Český rohlík má mnohem vyšší hodnotu! Mnoho let upozorňujeme na to, že náklady na výrobu českého pečiva jsou mnohem vyšší, než za jaké je od nás vykupují obchodní řetězce,“ napsal Svaz pekařů a cukrářů ve svém vyjádření.

Podle výkonného ředitele Svazu pekařů a cukrářů Jaromíra Dřízala jsou reálné náklady na výrobu jednoho rohlíku u větších výrobců zhruba dvojnásobné, u menších výrobců kvůli nižší automatizaci ještě vyšší.

Chcete potraviny vždy nakupovat levněji?

Na portálu AkcniCeny.cz pro vás každý den vybíráme ty nejlepší nabídky z letáků potravin a drogerie. Inspirujte se, naplánujte, kde nakoupíte a ušetřete na každém nákupu.

„Není to první slevová akce Kauflandu, ale u těch předchozích byla spotřebitelská cena rohlíku stanovena na 1,20 koruny. V případě „Super nabídky“ Kauflandu od 7. do 9. května se jednalo o zatím nejbrutálnější slevu o 73 procent,“ sdělil Dřízal s tím, že je to signální cena, kterou mohou převzít ostatní obchodní řetězce.

Velký problém může tato nízká cena hlavního pekařského výrobku způsobit malým a řemeslným pekárnám, které vyrábějí kvalitní čerstvé pečivo a prodávají je ve svých prodejnách samozřejmě za odpovídající cenu. „Zákazníci, kteří si porovnají cenu rohlíku v Kauflandu a pekařské speciálce, pak negativně reagují na nastavené ceny v Pekařství,“ dodal Dřízal.

Svaz pekařů spekuluje o tom, že se Kaufland snaží o zničení českých pekařů. „Proč by to dělal? Z lásky k Česku? Nebo proto, že chce připravit půdu pro zahraniční firmy, které nepečou, ale rozpékají,“ zlobí se pekaři.

Běžná praxe

Kaufland se kritice brání. „Byla to jednorázová krátkodobá akční nabídka, která se neopakuje pravidelně. U takových akcí nelze hovořit o ztěžování podmínek pro dodavatele či trh obecně,“ uvedla mluvčí Renata Maierl. Podle ní jde o běžnou obchodní praxi v souladu s českými právními předpisy. „V žádném případě nejde o nekalou obchodní praktiku, jak tvrdí Svaz pekařů.“

„Spolupracujeme s cca dvaceti dodavateli od větších, menších i přes regionální pekaře. Naše akční nabídky se žádným způsobem nedotýkají obchodních podmínek s našimi dodavateli,“ doplnila Maierl.

V České republice dnes funguje přibližně sedm set pekáren, které zaměstnávají okolo dvaceti tisíc lidí.

Prodávat rohlík za 50 haléřů považuji za

celkem hlasů: 9616

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 17. května 2018. Anketa je uzavřena.

věc každého obchodníka 7224
likvidační. Podobné praktiky by se měly zakázat zákonem 1736
nemravné 656
Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...

Do dálnic a jiných staveb půjde přes 86 miliard, o pětinu víc než letos

Ministr dopravy Dan Ťok na stavbě dálnice D1 exit 15.

O čtrnáct miliard korun víc má jít v příštím roce ze Státního fondu dopravní infrastruktury na výstavbu klíčových...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...



Najdete na iDNES.cz