Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor na farmářské trhy. Každý sedmý stánek loni nevyhovoval předpisům

  12:35aktualizováno  12:35
Každý sedmý zkontrolovaný stánek na farmářských trzích loni nevyhovoval předpisům. Zjistila to Státní zemědělská a potravinářská inspekce při kontrolách. Nejčastějšími prohřešky trhovců bylo nedodržení hygienických požadavků, špatné značení potravin a nedodržené chlazení zboží.

Každý sedmý stánek farmářských trhů porušil loni předpisy | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Inspektoři zkontrolovali celkem 1582 stánků na 475 tržištích v Česku. Porušení předpisů zjistili u 225 stánkařů. Uvedl to mluvčí ministerstva zemědělství Hynek Jordán v tiskové zprávě.

„Nakupování potravin na trzích musí být pro zákazníky bezpečné, proto je základní zásadou jednoznačná dohledatelnost původu prodávaného zboží, ale i pěstitelů nebo chovatelů, jejichž produkty se na trzích prodávají. Zákazník musí mít dostatek pravdivých a úplných informací o zboží, které si vybírá. K tomu také pomáhají kontroly,“ dodal ministr zemědělství Marian Jurečka.

Farmářské trhy obnovují v posledních letech téměř zaniklou tradici pouličního prodeje potravin. Nabízené potraviny pochází přednostně z českých surovin a upřednostňují produkty bez zbytečných dochucovadel, konzervantů či barviv.

Zvýšený zájem Čechů o farmářské produkty je patrný od roku 2010, kdy se nejprve dostaly do povědomí farmářské trhy v Praze, a poté se začaly rozšiřovat do desítek míst po celé zemi. Podle databáze serveru Vitalia.cz se trhy v loňském roce v různých intervalech konaly na 160 místech v Česku. Počet trhů se tak v posledních dvou letech po předchozím strmém růstu stabilizoval.

Podle nedávné studie společnosti Incoma farmářské trhy oslovují specifickou skupinu lidí, kteří kladou vysoký důraz na kvalitu zboží a jsou cenově málo citliví. Zákazníci nakupují především ovoce a zeleninu, čerstvé nebalené uzeniny a sýry. Nechávají zde ovšem jen malou část ze svých celkových výdajů za potraviny, v průměru okolo pěti procent ze svých celkových měsíčních výdajů za potraviny.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.