Firma, která je na trhu již 139 let a je největším prodejcem hliníkových plechovek na světě, své kelímky označuje za „nekonečně recyklovatelné“. Kromě červených plastových kelímků od společnosti Solo cup se chce zaměřit i na nahrazení plastových kelímků, ve kterých lidé kupují nápoje na sportovních stadionech. Některé z nich podle firmy plánují na podzim kompletně vyměnit plast za hliník, informuje agentura Bloomberg.
„Je to pro naši firmu velmi důležitý okamžik,“ uvedl šéf firmy, John A. Hayes, v prohlášení. Až 67 procent zákazníků podle něj v průzkumech uvedlo, že mnohem raději budou chodit nakupovat nápoje tam, kde používají jiné než plastové kelímky.
Společnost Ball Corporation uvedla kelímky v době, kdy mnoho fastfoodových řetězců redukuje plastové výrobky a snaží se je nahradit papírovými. Na projektu však firma pracuje již sedm let a do závodu, ve kterém se budou hliníkové nádoby vyrábět, investovala „pár stovek milionů dolarů“.
Hliníkové kelímky jsou dražší než plastové. Cena by měla být 25 centů za kus, tedy necelých 6 korun. Za „ekologičtější“ verzi si tak zákazníci budou muset připlatit. Firma svůj výrobek zaměřuje především na mladé lidi, kteří jsou podle ní ekologicky uvědomělí. „Myslíme si, že budou ochotní se pro naše kelímky rozhodnout,“ řekl Hayes.
Do prodeje chce Ball Corporation uvést svou novinku v roce 2021. Do té doby bude kelímky testovat. O víkendu je představí studentům na největších univerzitách v zemi.
Zatímco firma prezentuje novinku jako projekt budoucnosti, ve světě zájem o hliníkové nádobí klesl. Ze školních menz ubyly hliníkové příbory, klasické ešusy nahradily nerezové. Přílišné hromadění hliníku v lidském organismu totiž může být podle vědců škodlivé.
VIDEO: Takto Ball Corporation kousek od Plzně vyrábí z vyhozených hliníkových plechovek nové: