Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kenvelo: Chceme tisíc obchodů

  14:25aktualizováno  14:25
Prochází mezi stojany s džínsy, prodavači na něj pokřikují anglické či hebrejské pozdravy. Král české módy pro volný čas Dany Himi zná desítky zaměstnanců své společnosti Kenvelo jménem, plácají se po ramenou. Himi však plánuje obří expanzi: chce mít tisíc obchodů ve východní Evropě.
Kenvelo

Kenvelo - Spolumajitel společnosti Kenvelo Dany Himi. | foto: Petr NovotnýMF DNES

Nechal byste do Kenvela vstoupit investora?
Já už to částečně udělal. Polovinu společnosti, kterou máme spolu s Davidem, jsem prodal italskému podnikateli Francesku Burgettimu.

O Kenvelu se mluví, že by mohlo dát akcie na burzu. Je to pravda?
To by měl být krok číslo dvě. Teď máme kapitál na další rozvoj a tak za dva tři roky bychom mohli být dost velcí na IPO (initial public offering, získání kapitálu pro společnost přes úpis nových akcií na burze).

V Praze?
To ještě není rozhodnuto. Ale připravujeme se na to. Chceme ještě růst. Naší vizí je mít nejméně tisíc obchodů ve východní Evropě do roku 2015. Chceme být ve všech zemích regionu.

Jak to stihnete? Koupíte soupeře?
Ano, akvizicí řetězců. V naší velikosti nelze otevírat obchody po jednom. 

Co se vám honilo hlavou, když český premiér přijel na místo výbuchu granátu před izraelským kasinem v Praze v tričku s nápisem Kenvelo?
(smích) No, to bylo... Řekněme, že by to bylo fajn, ale ne za těchto okolností.

Má Kenvelo nějakou národnost?
Je to česko-německá firma. Já začínal s podnikáním v Německu. A pak, když se otevřely hranice, přišel jsem Československa.

Proč jste přišel na tento trh?
Abych potkal hezké ženy, hodně jsem o nich slyšel (smích). Ne, bylo to jednodušší. Tehdy mi zavolal jeden z německých partnerů, že má možnost převzít obchod v Plzni. Potřeboval na to sto tisíc dolarů. Úplně mě na dálku pobláznil, abych určitě přijel. Pak jsem do toho šel. Tohle je začátek Danyho Himiho v Československu v roce 1990.

Co už jste měl v té době za sebou?
Byl jsem v Německu pět šest let, naučil jsem se znát trh. Měl jsem pár obchodů v západním Německu a pár ve východním, nebyla to velká firma. Nevyráběl jsem, byly to multiznačkové obchody.

Jak to, že vám tedy v posledních letech nevyšel návrat do Německa?
Nevyšel nám začátek. Ale jsme tam a startujeme znovu. Síť prošla bankrotem a my ji loni v srpnu znovu koupili od správce konkurzu. Máme tam nyní 84 obchodů.

Do stejných obchodů jste investoval dvakrát. Na kolik vás to přišlo?
Nepamatuji se (smích). Víte, já o číslech opravdu nechci mluvit.

Takže už Kenvelo nemá základnu v Česku?
Mělo až do chvíle, než jsme koupili německé obchody. Tady jich máme 61. Letos čekáme, že Německo vygeneruje víc tržeb než síť v Česku. Už je to vidět ve výsledcích za posledních pět měsíců.

Kolik jste loni utržili?
Tady asi 1,5 miliardy korun.

Kdo navrhuje oblečení Kenvelo?
Za design a nákup je odpovědný můj partner David Dan. Pro něj pracuje tým, který je tady v Praze a má 55 lidí. Designérů je asi deset, pak jde o grafiky či kreativce, kteří hledají ty správné modely pro nákup.

Kde vyrábíte?
Hlavně v Číně a Turecku. Když řeknu Čínu, myslím i další asijské země: Bangladéš, Indonésie, Pákistán, Indie. Něco i v Itálii a Francii.

Zvažoval jste někdy šít v Česku?
Máme tu dodavatele.

Co je tedy českého v Kenvelu?
Ponožky.

Jakou pozici má vaše značka? Levné oblečení pro mladé?
Já ji vidím někde uprostřed. Není levná ani drahá. Podle mě dobrá kvalita za přiměřené ceny.

Kolik trhu máte?
Náš podíl je vysoký. Nechci to říkat přesně, jsem velmi spokojený. Záleží, co berete jako trh, jestli i stánkový prodej čínského zboží.

Konkuruje vám hodně?
Ne, to je nesrovnatelná kvalita. My do kvality stále hodně investujeme. Ale fakt je, že móda je jeden koláč a o něj se musíme dělit se všemi.

Na trhu přiostřila konkurence, přišel H&M, NewYorker.
Pro mě je každá další značka vždy důvod být lepší a lepší. Podívejte se tady z okna, Václavák bude brzy největší shopping mall ve východní Evropě. Všichni jsou tady a kdo míří do Česka, musí se sem vmáčknout. Není to skvělé pro zákazníka?

Věříte v kamenná centra měst, nebo spíš v nákupní centra na periferii?
Já musím být tam i tam.

Proč je móda v Česku dražší než v některých západních zemích Evropy a zejména v USA?
Dolar je teď extrémně levný, což vysvětluje situaci v Americe. Na západě prostě kupují oblečení častěji a v mnohem větším objemu. Takže můžete prodávat trochu levněji. Podle mě se to změní.

Byli jste od začátku průkopníci slevových akcí. Máte je téměř pořád. Nedává to značce lacinou nálepku?
Nemáme slevy každý den. Je celoroční kalendář akcí, dobře naplánovaný. Každý měsíc jsou promoakce, vždy nabízíme za lepší cenu jeden kompletní dámský outfit a jeden pánský. Také každý měsíc přicházíme s novým modelem.

Co si myslíte o vládou chystaném omezení výprodejů?
Ať se podívá do Německa, tam měli regulaci patnáct let a právě ji zrušili. Podle mě na takové omezení doplácí zákazník. Proč by mi někdo měl zakazovat, že chci vyčistit regály? Trestejte firmy, které při slevách klamou, ale neomezujte zákazníky.

Na jaké země máte ještě políčeno?

Teď máme 250 značkových obchodů ve dvanácti zemích Evropy. Většina nám i patří, franšíz máme snad jen deset. A v dalších deseti zemích prodáváme velkoobchodně. Každý týden otevíráme nový obchod. V Česku už jsme rozvinutí dost. Teď rychle rosteme a hodně investujeme v Rumunsku a Bulharsku.

To, co máte na sobě, je bunda Kenvelo?
Jistě, to je novinka, ještě není v obchodech. Chtěl jsem ji.

Autoři:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Pět barev musí stačit, velí Musk. Chce urychlit výrobu vozů Tesla

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Automobily Tesla už budou jen v pěti namísto sedmi barev. Oznámil to v úterý majitel firmy Elon Musk na Twitteru. Chce...

Kampaň MeToo se přesunula do McDonald‘s. Firma neřeší sexuální obtěžování

Restaurace McDonald’s v čínském Pekingu

V úterý budou stávkovat v deseti amerických městech zaměstnankyně McDonald‘s. Podle nich společnost neřeší sexuální...

Pražský hotel „zaměstnal“ prvního robota v Česku. Pracuje na recepci

Neúnavný recepční Pepper. Pražská Pyramida je prvním českým hotelem, kde se...

Na české hotelové scéně slouží první robot. Umělý, leskle bílý humanoid pomáhá hostům v pražském hotelu Pyramida s...



Najdete na iDNES.cz