Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kenvelo: Chceme tisíc obchodů

  14:25aktualizováno  14:25
Prochází mezi stojany s džínsy, prodavači na něj pokřikují anglické či hebrejské pozdravy. Král české módy pro volný čas Dany Himi zná desítky zaměstnanců své společnosti Kenvelo jménem, plácají se po ramenou. Himi však plánuje obří expanzi: chce mít tisíc obchodů ve východní Evropě.
Kenvelo

Kenvelo - Spolumajitel společnosti Kenvelo Dany Himi. | foto: Petr NovotnýMF DNES

Nechal byste do Kenvela vstoupit investora?
Já už to částečně udělal. Polovinu společnosti, kterou máme spolu s Davidem, jsem prodal italskému podnikateli Francesku Burgettimu.

O Kenvelu se mluví, že by mohlo dát akcie na burzu. Je to pravda?
To by měl být krok číslo dvě. Teď máme kapitál na další rozvoj a tak za dva tři roky bychom mohli být dost velcí na IPO (initial public offering, získání kapitálu pro společnost přes úpis nových akcií na burze).

V Praze?
To ještě není rozhodnuto. Ale připravujeme se na to. Chceme ještě růst. Naší vizí je mít nejméně tisíc obchodů ve východní Evropě do roku 2015. Chceme být ve všech zemích regionu.

Jak to stihnete? Koupíte soupeře?
Ano, akvizicí řetězců. V naší velikosti nelze otevírat obchody po jednom. 

Co se vám honilo hlavou, když český premiér přijel na místo výbuchu granátu před izraelským kasinem v Praze v tričku s nápisem Kenvelo?
(smích) No, to bylo... Řekněme, že by to bylo fajn, ale ne za těchto okolností.

Má Kenvelo nějakou národnost?
Je to česko-německá firma. Já začínal s podnikáním v Německu. A pak, když se otevřely hranice, přišel jsem Československa.

Proč jste přišel na tento trh?
Abych potkal hezké ženy, hodně jsem o nich slyšel (smích). Ne, bylo to jednodušší. Tehdy mi zavolal jeden z německých partnerů, že má možnost převzít obchod v Plzni. Potřeboval na to sto tisíc dolarů. Úplně mě na dálku pobláznil, abych určitě přijel. Pak jsem do toho šel. Tohle je začátek Danyho Himiho v Československu v roce 1990.

Co už jste měl v té době za sebou?
Byl jsem v Německu pět šest let, naučil jsem se znát trh. Měl jsem pár obchodů v západním Německu a pár ve východním, nebyla to velká firma. Nevyráběl jsem, byly to multiznačkové obchody.

Jak to, že vám tedy v posledních letech nevyšel návrat do Německa?
Nevyšel nám začátek. Ale jsme tam a startujeme znovu. Síť prošla bankrotem a my ji loni v srpnu znovu koupili od správce konkurzu. Máme tam nyní 84 obchodů.

Do stejných obchodů jste investoval dvakrát. Na kolik vás to přišlo?
Nepamatuji se (smích). Víte, já o číslech opravdu nechci mluvit.

Takže už Kenvelo nemá základnu v Česku?
Mělo až do chvíle, než jsme koupili německé obchody. Tady jich máme 61. Letos čekáme, že Německo vygeneruje víc tržeb než síť v Česku. Už je to vidět ve výsledcích za posledních pět měsíců.

Kolik jste loni utržili?
Tady asi 1,5 miliardy korun.

Kdo navrhuje oblečení Kenvelo?
Za design a nákup je odpovědný můj partner David Dan. Pro něj pracuje tým, který je tady v Praze a má 55 lidí. Designérů je asi deset, pak jde o grafiky či kreativce, kteří hledají ty správné modely pro nákup.

Kde vyrábíte?
Hlavně v Číně a Turecku. Když řeknu Čínu, myslím i další asijské země: Bangladéš, Indonésie, Pákistán, Indie. Něco i v Itálii a Francii.

Zvažoval jste někdy šít v Česku?
Máme tu dodavatele.

Co je tedy českého v Kenvelu?
Ponožky.

Jakou pozici má vaše značka? Levné oblečení pro mladé?
Já ji vidím někde uprostřed. Není levná ani drahá. Podle mě dobrá kvalita za přiměřené ceny.

Kolik trhu máte?
Náš podíl je vysoký. Nechci to říkat přesně, jsem velmi spokojený. Záleží, co berete jako trh, jestli i stánkový prodej čínského zboží.

Konkuruje vám hodně?
Ne, to je nesrovnatelná kvalita. My do kvality stále hodně investujeme. Ale fakt je, že móda je jeden koláč a o něj se musíme dělit se všemi.

Na trhu přiostřila konkurence, přišel H&M, NewYorker.
Pro mě je každá další značka vždy důvod být lepší a lepší. Podívejte se tady z okna, Václavák bude brzy největší shopping mall ve východní Evropě. Všichni jsou tady a kdo míří do Česka, musí se sem vmáčknout. Není to skvělé pro zákazníka?

Věříte v kamenná centra měst, nebo spíš v nákupní centra na periferii?
Já musím být tam i tam.

Proč je móda v Česku dražší než v některých západních zemích Evropy a zejména v USA?
Dolar je teď extrémně levný, což vysvětluje situaci v Americe. Na západě prostě kupují oblečení častěji a v mnohem větším objemu. Takže můžete prodávat trochu levněji. Podle mě se to změní.

Byli jste od začátku průkopníci slevových akcí. Máte je téměř pořád. Nedává to značce lacinou nálepku?
Nemáme slevy každý den. Je celoroční kalendář akcí, dobře naplánovaný. Každý měsíc jsou promoakce, vždy nabízíme za lepší cenu jeden kompletní dámský outfit a jeden pánský. Také každý měsíc přicházíme s novým modelem.

Co si myslíte o vládou chystaném omezení výprodejů?
Ať se podívá do Německa, tam měli regulaci patnáct let a právě ji zrušili. Podle mě na takové omezení doplácí zákazník. Proč by mi někdo měl zakazovat, že chci vyčistit regály? Trestejte firmy, které při slevách klamou, ale neomezujte zákazníky.

Na jaké země máte ještě políčeno?

Teď máme 250 značkových obchodů ve dvanácti zemích Evropy. Většina nám i patří, franšíz máme snad jen deset. A v dalších deseti zemích prodáváme velkoobchodně. Každý týden otevíráme nový obchod. V Česku už jsme rozvinutí dost. Teď rychle rosteme a hodně investujeme v Rumunsku a Bulharsku.

To, co máte na sobě, je bunda Kenvelo?
Jistě, to je novinka, ještě není v obchodech. Chtěl jsem ji.

Autoři:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Novým ředitelem koncernu Volkswagen je Diess, značky se rozdělí do tří skupin

(Ilustrační snímek)

Novým šéfem automobilového koncernu Volkswagen je Herbert Diess (59), dosavadní šéf hlavní značky Volkswagen. Ve funkci...

Lidl a Kaufland přesedlají na BMW, ojetiny mohou zaplavit český trh

Německá automobilka BMW (ilustrační snímek)

Německá skupina Schwarz-Gruppe, vlastnící obchodní řetězce Lidl a Kaufland, přechází u firemní flotily ze značky Audi...

České lékárny Dr.Max míří do Číny. Penta chystá nákupy řetězců

(Ilustrační snímek)

Investiční skupina Penta míří s lékárenskou sítí Dr.Max na čínský trh. Jedná s některými společnostmi o jejich koupi....

Najdete na iDNES.cz