Zatímco symbol McDonald’s – třípatrový hamburger Big Mac – byl poprvé představen v roce 1967 v Pittsburghu, KFC uvedlo svůj burger s názvem Boss na český trh začátkem října. "Boss měl premiéru nejen v Česku, ale i v Polsku a Maďarsku," říká Karolína Alaxinová, manažerka značky KFC. Oba řetězce se u nás i ve světě kvůli recesi stále více zaměřují také na levnější nabídky.
McDonald’s i KFC proto vedle prémiového segmentu budují stále více také nabídku jídel s nižšími cenami. Zatímco McDonald’s ji propaguje pod sloganem Fajnovky za pár kaček, KFC má značku B-smart.
"Orientace spotřebitelů na cenu je jedním z hlavním rysů současného maloobchodního trhu. Platí to i v segmentu restaurací rychlého občerstvení, proto máme v nabídce a stále připravujeme nové produkty vhodné i pro cenově citlivější zákazníky," dodává Karolína Alaxinová z KFC. Takovým způsobem je i zmenšování u zákazníků oblíbených jídel, takže například KFC nabízí Twister ve dvou velikostech a ve zmenšené verzi představil také hamburger Boss.
McDonald’s jde zase cestou držení ceny základního hamburgeru do dvacetikoruny, za 25 Kč už nabízí tři bohatší sendviče a zároveň se snaží více přizpůsobit lokálnímu trhu přes řadu s názvem Lidovky.
"Vnímání hodnoty za peníze našimi zákazníky je jedna z nejdůležitějších oblastí a naše rozhodování při sestavování nabídky ovlivňuje," říká mluvčí McDonald’s Drahomíra Jiráková. Ke konkurenci se vyjadřovat nechce.
Třetí z amerických hamburgerových řetězců Burger King se orientuje cenově mírně výš, přesto začal nabízet cenově výhodnou řadu Královská nabídka.