KFC je v Česku dvacet let a mění chutě, ke kuřeti začne nabízet lívance

  15:01aktualizováno  18:50
Americký řetězec KFC je v Česku dvacet let. První kuřata začal lidem nabízet ve Vodičkově ulici v Praze kousek od svého rivala McDonald's, který do země přinesl kulturu rychlého stolování o dva roky dříve. Dnes má 65 restaurací a v expanzi hodlá pokračovat i v letošním roce. Vedle nových poboček chce rozšířit sladké snídaně.
Řetězec KFC přišel do Česka v roce 1994. Slaví 20 let. Ilustrační snímek.

Řetězec KFC přišel do Česka v roce 1994. Slaví 20 let. Ilustrační snímek. | foto: KFC

Nové stolky přidává čerstvě do pobočky na Václavském náměstí a v ní strávníkům nabídne nový způsob obsluhy, který odděluje objednávku jídla od vlastního výdeje.

"Systém zlepší organizaci prodeje a zrychlí obsluhu každého jednotlivého zákazníka. Odráží taktéž nejnovější trendy v tomto odvětví, kdy je kladen důraz na masivnější rozvoj nových informačních a komunikačních technologií," říká Petr Novák, oblastní manažer KFC. Každá nová restaurace už podle něj bude fungovat tímto způsobem.

Zákazníci KFC

Americký řetězec KFC navštěvují v Česku nejčastěji lidé nad 35 let, a to muži, kteří ve složení zákazníků zaujímají 52 procent. Třetinu zákazníků tvoří lidé do 25 let a zbytek strávníků jsou lidé mezi 25 a 35 lety.

Nejoblíbenějším jídlem je Twister, který firma uvedla na trh před 13 lety a dosud ho prodala 70 milionů kusů. Kdyby se naskládaly za sebe, dosáhla by jimi vystlaná cesta z Prahy až na Šalamounovy ostrovy. Po twisterech jsou mezi Čechy nejoblíbenější pálivá křidélka a stripsy.

Zdroj: KFC

V posledních letech se společnost AmRest, které síť KFC patří, zaměřila na posilování jejích poboček v regionech. "Během posledních dvou let jsme otevřeli jedenáct nových restaurací pokrývajících zejména hlavní dálniční tahy a regionální města Prostějov, Opavu a Chomutov," uvedl Libor Hubík, provozní ředitel KFC a jednatel AmRest.

Letos podle něj řetězec naroste o dvě další restaurace v Teplicích a v Mostě a v dalších letech by se měl rozšiřovat o tři až pět poboček ročně.

Snídaně mají přilákat nové zákazníky a staré naučit na nové chutě

"Zaměříme se na expanzi do menších měst, která jsou pro nás z hlediska klientely zajímavá. Je to pro nás někdy lepší, než investovat miliony do obnovy méně výhodných poboček," uvedl k expanzi Hubík s tím, že řetězec po letech opouští svou "první dítě" ve Vodičkově ulici, protože se nedohodl s Prahou 1 na výhodných podmínkách pro další pronájem. Provoz v ní ukončil loni v říjnu.

Vedle dalších poboček chce řetězec rozšiřovat i svůj sortiment. Klasické kuře tak chce doplnit i o sendviče se šunkou, toasty, vaječné omelety, párky, klobásy, ale i lívance s borůvkami.

"Tato jídla budeme mít v ranní nabídce. Chceme tak oslovit jednak stávající klienty a nabídnout jim něco nového, ale i nové lidi, kteří kolem našich poboček chodí jen ráno a dali by si třeba něco sladkého k snídani," vysvětluje strategii firmy Karolína Alaxinová, brand manažerka KFC pro ČR.

KFC od loňského května testuje oblíbenost těchto jídel v pobočce v Dejvicích a letos chce snídaně rozšířit do dalších dvou míst v Praze. "Následně plánujeme další expanzi snídaní až do deseti poboček v republice," dodala. 

Řetězcem prošly desítky tun potravin a miliony litrů tekutin

KFC za dvacet let v České republice obsloužil 160 milionů strávníků, připravil jim víc než 30 tisíc tun kuřecího masa, spotřeboval 25 tisíc tun brambor na hranolky, deset tisíc tun zeleniny na saláty a nalil jim téměř 80 milionů litrů nápojů. V řadách jeho zaměstnanců se v postupně budovaných 65 pobočkách vystřídalo za tu dobu 25 tisíc zaměstnanců.

Jeho rival, společnosti McDonald's, má však v zemi silnější postavení. Na konci roku 2013 provozoval 93 restaurací, tedy téměř o třetinu víc než KFC, obsloužil 58 milionů lidí, tedy téměř třetinu celkového počtu zákazníků KFC obsloužených za dvě dekády, a zaměstnával víc než 5 200 lidí, tedy víc než pětinu všech pracovníků, kteří prošli KFC za dobu jeho působení v zemi. Tržby hamburgerové jedničky přesáhly loni čtyři miliardy korun, KFC tržby nezveřejnil.

Ve kterém řetězci nabízejí nejlepší jídlo?

celkem hlasů: 6636

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 1. února 2014. Anketa je uzavřena.

KFC 4454
Burger King 1532
McDonald's 650


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Škoda představila novou tramvaj pro Německo, spojí tři města

Skupina Škoda Transportation představila v německém Mannheimu novou tramvaj...

Skupina Škoda Transportation ve čtvrtek představila v německém Mannheimu model nové tramvaje ForCity Smart, s níž...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...



Najdete na iDNES.cz