KFC zavádí v Čechách dovážkový servis. | foto: KFC

Poplatky za rozvoz neúčtujeme, trvá na svém KFC. Nespokojencům dá poukázky

  • 310
Zástupci řetězce rychlého občerstvení KFC dál trvají na tom, že jejich rozvozová služba, která si účtuje výrazně vyšší ceny než za prodej v restauracích, neobsahuje žádné poplatky. Zároveň se ale omlouvají za zmatky, které novinka způsobila, a nespokojeným zákazníkům nabízí jako „odškodné“ poukázky.

Polská společnost AmRest, která restaurace KFC v Česku provozuje, minulý týden spustila službu rozvozu k zákazníkům domů. Na speciálním webu, který kvůli tomu firma zřídila, mimo jiné slibovala, že rozvoz je zdarma.

Tak to ale v praxi nebylo. Účtován sice nebyl žádný extra poplatek, ale zákazníci si začali všímat, že stejné pokrmy jsou o třetinu dražší, než kdyby si je koupili v provozovně. A že levněji jim je doveze i jiná služba specializovaná na rozvoz jídel.

Na sociálních sítích také zákazníci kritizovali, že přirážka platí pro každý pokrm v objednávce zvlášť. Což ve finále vyjde mnohem dráž, než když se účtuje běžný (ale jediný) poplatek za rozvoz (více o problematických rozvozech jsme psali zde).

Poplatek neúčtujeme, trvá na svém zástupce firmy

Server iDNES.cz požádal v pondělí české zastoupení KFC o reakci. Ta e-mailem dorazila v úterý. Market director českého KFC Libor Hubík se v ní „omlouvá za nejasnosti způsobené informacemi na nedávno spuštěném webu“.

Fotogalerie

Rád prý tedy využije příležitosti, aby situaci napravil a fungování služby objasnil. Je ale otázkou, do jaké míry se mu to v následném nekonkrétním a samochválném vysvětlení povedlo.

Hubík totiž argumentuje následovně: „V KFC máme v jednotlivých restauracích nastavenou rozdílnou cenovou politiku, kterou určuje řada faktorů. Ty jsou dány naším cílem vždy poskytovat zákazníkům prvotřídní servis a podávat pokrmy v nejlepší kvalitě. Na podobném principu funguje i nová služba KFC Rozvoz, která je provozována jako samostatná obchodní jednotka a má rozdílnou cenovou politiku ve srovnání s restauracemi.“

Navíc dál přes veškeré výtky trvá na tom, že rozvoz je bezplatný. „Je také důležité zmínit, že ceny uváděné na rozvozovém webu jsou konečné částky, které zákazník při obdržení objednávky zaplatí. Z tohoto pohledu nejsou za doručení účtovány žádné další poplatky,“ vykládá Hubík ceník.

KFC řeší i „ilegální jednání“ s falešným profilem

Zároveň však k omluvě společnost přidává i nabídku blíže neupřesněných poukázek pro zákazníky, kteří s rozjezdem spokojeni nebyli. O tu se mohou zákazníci, kteří službu využili mezi 1. a 6. červnem, napsat na e-mailovou adresu info@kfcrozvoz.cz. Pro ověření je třeba požadavek odeslat ze stejného e-mailu, jaký zákazníci zadávali při objednávce.

Zároveň Hubík sdělil, že firma řeší falešný profil, který někdo založil na Facebooku v reakci na událost a „jménem KFC“ vulgárně urážel stěžující si zákazníky. „Společnost KFC v současné době toto ilegální jednání aktivně řeší a vyvíjí maximální úsilí, aby zamezila vzniku podobné situace v budoucnu,“ dodal Hubík.