Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poptávka po „exotickém“ Kit Katu prudce roste, Nestlé postaví novou továrnu

  6:31aktualizováno  6:31
Japonský potravinový trh je znám nabídkou neobvyklých variant tradičních potravin. Tak je tomu i u čokolády Kit Kat, kterou je možné koupit s příchutí wasabi nebo zeleného čaje. Poptávka po exotických příchutích je tak vysoká, že výrobce Nestlé postaví po 26 letech na Kit Kat novou továrnu.

Jedna z exotických příchutí čokolády Kit Kat na japonském trhu je zelený čaj. | foto: Profimedia.cz

Kit Kat je v Japonsku k mání už desetiletí, během kterých se na trhu objevily na tři stovky příchutí. Japonci si čtyři spojené sušenky v čokoládě velmi oblíbili a jejich spotřeba je tam druhá nejvyšší na světě.

Nové příchutě, jako je pudinková či zázvorová, však vyvolaly i nebývalý zájem turistů. Jelikož se japonské verze Kit Katu ve většině světa neprodávají, řada návštěvníků ostrovního císařství je nakupuje jako suvenýr.

„Kit Kat máme i v Německu, ale ne takový. Koupil jsem několik balení s příchutí wasabi a nemůžu se dočkat reakce mých přátel,“ řekl Matt Borscak, čtyřiatřicetiletý turista z Německa.

Oblíbených místem pro nákup čokolády jako suvenýru je například prodejna Kit Kat Chocolatory v Tokiu, kde balení stojí kolem 1,5 tisíce jenů, tedy zhruba 300 korun. Cena některých sezónních příchutí jako třeba grep se však může vyšplhat až na 700 korun.

Český zástupce firmy: Japonský Kit Kat v Česku? Bohužel ne

Aby pokryl zvýšenou poptávku, staví proto výrobce Nestlé podle agentury Bloomberg po 26 letech v zemi novou továrnu. Výrobna bude stát ve městě Himedži na ostrově Honšú a má být zaměřena na dražší verze snacků. Provoz se rozjede v srpnu.

Nestlé by se měla investice podle všeho vyplatit. Oblíbenost Japonska jako turistické destinace roste. Podle Japonské národní turistické organizace v prvním pololetí dosáhly příjmy z turismu nového rekordu a vyšplhaly se na 22,5 miliard dolarů. Zároveň na ostrovech roste poptávka po cukrovinkách.

Pokud budou chtít exotický Kit Kat ochutnat i Češi, nezbude jim nic jiné, než se do Japonska vydat a několik stokorun za pochoutku zaplatit. Na otázku, zde se některá z japonských verzí objeví někdy v českých obchodech, odpovídá totiž Vratislav Janda z českého zastoupení Nestlé stručně, ale jednoznačně: „Bohužel ne.“

Podívejte se na stylovou reklamu na čokoládu Kit Kat:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.