Poptávka po „exotickém“ Kit Katu prudce roste, Nestlé postaví novou továrnu

  6:31aktualizováno  6:31
Japonský potravinový trh je znám nabídkou neobvyklých variant tradičních potravin. Tak je tomu i u čokolády Kit Kat, kterou je možné koupit s příchutí wasabi nebo zeleného čaje. Poptávka po exotických příchutích je tak vysoká, že výrobce Nestlé postaví po 26 letech na Kit Kat novou továrnu.

Jedna z exotických příchutí čokolády Kit Kat na japonském trhu je zelený čaj. | foto: Profimedia.cz

Kit Kat je v Japonsku k mání už desetiletí, během kterých se na trhu objevily na tři stovky příchutí. Japonci si čtyři spojené sušenky v čokoládě velmi oblíbili a jejich spotřeba je tam druhá nejvyšší na světě.

Nové příchutě, jako je pudinková či zázvorová, však vyvolaly i nebývalý zájem turistů. Jelikož se japonské verze Kit Katu ve většině světa neprodávají, řada návštěvníků ostrovního císařství je nakupuje jako suvenýr.

„Kit Kat máme i v Německu, ale ne takový. Koupil jsem několik balení s příchutí wasabi a nemůžu se dočkat reakce mých přátel,“ řekl Matt Borscak, čtyřiatřicetiletý turista z Německa.

Oblíbených místem pro nákup čokolády jako suvenýru je například prodejna Kit Kat Chocolatory v Tokiu, kde balení stojí kolem 1,5 tisíce jenů, tedy zhruba 300 korun. Cena některých sezónních příchutí jako třeba grep se však může vyšplhat až na 700 korun.

Český zástupce firmy: Japonský Kit Kat v Česku? Bohužel ne

Aby pokryl zvýšenou poptávku, staví proto výrobce Nestlé podle agentury Bloomberg po 26 letech v zemi novou továrnu. Výrobna bude stát ve městě Himedži na ostrově Honšú a má být zaměřena na dražší verze snacků. Provoz se rozjede v srpnu.

Nestlé by se měla investice podle všeho vyplatit. Oblíbenost Japonska jako turistické destinace roste. Podle Japonské národní turistické organizace v prvním pololetí dosáhly příjmy z turismu nového rekordu a vyšplhaly se na 22,5 miliard dolarů. Zároveň na ostrovech roste poptávka po cukrovinkách.

Pokud budou chtít exotický Kit Kat ochutnat i Češi, nezbude jim nic jiné, než se do Japonska vydat a několik stokorun za pochoutku zaplatit. Na otázku, zde se některá z japonských verzí objeví někdy v českých obchodech, odpovídá totiž Vratislav Janda z českého zastoupení Nestlé stručně, ale jednoznačně: „Bohužel ne.“

Podívejte se na stylovou reklamu na čokoládu Kit Kat:

Autor:


Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Další z rubriky

Čína zpomaluje, vykázala nejnižší hospodářský růst od počátku krize

Ilustrační snímek

Růst čínské ekonomiky ve třetím čtvrtletí tohoto roku zpomalil na 6,5 procenta v porovnání s 6,7 procenta v předchozím...

Komerční lety do vesmíru se blíží. Cesta vyjde nejméně na pět milionů

Falcon Heavy - Demo Mission (28. prosince 2017)

Miliardáři závodí o to, čí raketa odnese první turisty na Měsíc, nebo alespoň na práh vesmíru. První let by se mohl...

Indické ženy se rozpovídaly o obtěžování, firmy vyřizují pojištění proti MeToo

Mimochodem Indky jsou krásné a nosí úžasné šaty a šperky. Pořád.

Poté, co se lavina s obviněními ze sexuálního obtěžování přesunula z Hollywoodu do Indie, se některé tamní společnosti...



Najdete na iDNES.cz