Jedna z exotických příchutí čokolády Kit Kat na japonském trhu je zelený čaj. | foto: Profimedia.cz

Poptávka po „exotickém“ Kit Katu prudce roste, Nestlé postaví novou továrnu

  • 15
Japonský potravinový trh je znám nabídkou neobvyklých variant tradičních potravin. Tak je tomu i u čokolády Kit Kat, kterou je možné koupit s příchutí wasabi nebo zeleného čaje. Poptávka po exotických příchutích je tak vysoká, že výrobce Nestlé postaví po 26 letech na Kit Kat novou továrnu.

Kit Kat je v Japonsku k mání už desetiletí, během kterých se na trhu objevily na tři stovky příchutí. Japonci si čtyři spojené sušenky v čokoládě velmi oblíbili a jejich spotřeba je tam druhá nejvyšší na světě.

Nové příchutě, jako je pudinková či zázvorová, však vyvolaly i nebývalý zájem turistů. Jelikož se japonské verze Kit Katu ve většině světa neprodávají, řada návštěvníků ostrovního císařství je nakupuje jako suvenýr.

„Kit Kat máme i v Německu, ale ne takový. Koupil jsem několik balení s příchutí wasabi a nemůžu se dočkat reakce mých přátel,“ řekl Matt Borscak, čtyřiatřicetiletý turista z Německa.

Oblíbených místem pro nákup čokolády jako suvenýru je například prodejna Kit Kat Chocolatory v Tokiu, kde balení stojí kolem 1,5 tisíce jenů, tedy zhruba 300 korun. Cena některých sezónních příchutí jako třeba grep se však může vyšplhat až na 700 korun.

Český zástupce firmy: Japonský Kit Kat v Česku? Bohužel ne

Aby pokryl zvýšenou poptávku, staví proto výrobce Nestlé podle agentury Bloomberg po 26 letech v zemi novou továrnu. Výrobna bude stát ve městě Himedži na ostrově Honšú a má být zaměřena na dražší verze snacků. Provoz se rozjede v srpnu.

Nestlé by se měla investice podle všeho vyplatit. Oblíbenost Japonska jako turistické destinace roste. Podle Japonské národní turistické organizace v prvním pololetí dosáhly příjmy z turismu nového rekordu a vyšplhaly se na 22,5 miliard dolarů. Zároveň na ostrovech roste poptávka po cukrovinkách.

Pokud budou chtít exotický Kit Kat ochutnat i Češi, nezbude jim nic jiné, než se do Japonska vydat a několik stokorun za pochoutku zaplatit. Na otázku, zde se některá z japonských verzí objeví někdy v českých obchodech, odpovídá totiž Vratislav Janda z českého zastoupení Nestlé stručně, ale jednoznačně: „Bohužel ne.“

Podívejte se na stylovou reklamu na čokoládu Kit Kat:

19. května 2017