Klamavým informacím u potravin by měl být konec

Spotřebitelé mají další šanci, jak se vyvarovat nákupu výrobků, které slibují něco, co ve skutečnosti vůbec neposkytují.
Spotřebitelé mají další šanci, jak se vyvarovat nákupu výrobků, které slibují něco, co ve skutečnosti vůbec neposkytují. Evropská komise předložila ke schválení nový návrh zákona, který nebude dovolovat uvádět v případě potravin nepravdivé údaje o jejich nutriční hodnotě a vlivu na zdraví konzumenta. Pokud se takováto informace na zboží objeví, bude muset být podložena vědeckými důkazy či nezávislými výzkumy. Podle Evropské spotřebitelské organizace je totiž v současnosti příliš mnoho prohlášení, která se týkají potravin, zavádějících, nejednoznačných, či dokonce obtížně vyhledatelných. A to ať už jde o údaje na etiketách či v reklamách, různých brožurách, inzerátech nebo v nabídkových letácích. Producenti potravin i marketingové firmy podílející se na jejich propagaci budou tedy nuceni, pokud zákon schválí Evropský parlament, respektovat několik zásadních pravidel, díky nimž by neměl být zákazník v budoucnu klamán. Informace týkající se potravin například nebudou smět vzbuzovat domněnku, že předcházejí, či dokonce léčí nemoci, popřípadě že dokážou nahradit pestrou a zdravou stravu. Údaj o velmi nízké hladině tuku bude zakázán, vyžadován bude spíše kompletní nutriční přehled. Jestliže bude výrobek deklarovat účinek, který pozitivně ovlivňuje zdraví, musí být schválen předtím, než vstoupí do obchodů. Propagace tohoto typu zboží také nesmí přispívat k riziku vzniku chorob způsobených špatným příjmem potravy, nebo je dokonce zvyšovat.