Pojišťovna podle její mluvčí Judity Smatanové kladně vyřídila 96 procent žádostí o odškodnění.
Krach Tomi Tour byl největším loňským pádem cestovní kanceláře. Cestovce došly peníze, když se při své expanzi zaměřovala na získání co největšího počtu klientů a lákala je zejména extrémně nízkými cenami.
To dříve MF DNES potvrdil i jeden z členů vedení firmy: "Fischer získávání zákazníků podřizoval všechno. Říkal: nezajímá mě ziskovost, ale počet klientů." Tento model však loni v létě kvůli hospodářské krizi selhal. Už předtím odmítali někteří zprostředkovatelé dovolených zájezdy od Tomi Tour prodávat.
Pád Tomi Tour měl přitom podobný scénář jako konec předchozí Fischerovy cestovky. Navzdory potížím navíc Fischer klienty ještě týden před loňským krachem ujišťoval, že žádné problémy cestovce nehrozí.
Kromě lidí, kteří neodjeli na dovolenou, by peníze rádi z padlé cestovky dostali také hoteliéři či aerolinky. Jejich šance jsou však mizivé. Na účtech cestovní kanceláře zůstalo 346 tisíc korun, věřitelé však přihlásili pohledávky za 31 milionů.
Největší sumu nárokuje právě Union Poisťovna - 17,2 milionu korun. Do insolvenčního řízení se však přihlásili také lidé, kteří si u Tomi Tour zakoupili letenku a zůstali doma. Na samotné letenky se totiž narozdíl od celých zájezdů pojištění nevztahuje, a proto je přihlášení pohledávky jedinou možností, jak získat peníze zpět.