Na skutečnost, že Majestic Travel prodávala zájezdy bez platného pojištění proti úpadku, upozornilo ministerstvo pro místní rozvoj, které o tom informovala pojišťovna Generali.
Klienti na dovolené v Chorvatsku se přitom o víkendu dostali do nepříjemných problémů. Ocitli se bez ubytování a bez zavazadel, která jim zabavila posádka autobusu, aby vypáčila od cestovní kanceláře úhradu cesty (čtěte o dluzích Majestic Travel).
Majestic Travel podle mluvčí MMR Jany Jabůrkové na druhou stranu i bez pojištění měla koncesní listinu, kterou uděluje ministerstvo.
Cestovka měla licenci, pojištění ale nezaplatila
Každá cestovní kancelář musí podle mluvčího Asociace cestovních kanceláří ČR Jana Papeže před spuštěním podnikání od některé z komerčních pojišťoven získat slib, že je ochotna ji pro případ krachu pojistit. S tímto příslibem cestovní kancelář žádá o koncesi u MMR a na základě této koncese pak cestovní kancelář může uzavřít smlouvu s pojišťovnou. Je tedy možné mít koncesi, a přitom nemít uzavřené pojištění.
V tomto případě by podle Papeže mohli klienti Majestic Travel požadovat náhradu po státu, protože cestovní kancelář má platnou koncesi.
Ministerstvo se podle Jabůrkové teprve v pondělí od Generali pojišťovny dozvědělo, že firma není proti úpadku pojištěna. Tím, že majitelka cestovní kanceláře Zuzana Pálová nezaplatila pojištění, a přesto prodávala zájezdy, se podle ministerstva dopustila neoprávněného podnikání. Úřad se proto obrátil na živnostenský úřad v Boskovicích, kde Pálová oprávnění k podnikání v cestovním ruchu získala, aby jí je okamžitě odebral.
"Pokud si někdo koupí zájezd u nepojištěné cestovní kanceláře, bude se muset o sebe v případě jejího krachu postarat sám," tvrdí Jan Papež. Klienti ale mohou například žádat pomoc od konzulátu v Chorvatsku.
Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur označil jednání cestovky za podvod a klientům radí, aby na vedení cestovní kanceláře podali trestní oznámení. Podle něj by se případem měla začít zabývat policie.