Pokud je v Austrálii hlášená srážka auta se zvířetem, jedná se z 90 % o klokana, informoval server The Guardian. Podle australského sdružení řidičů (NRMA) je v zemi evidováno přibližně 16 tisíc střetů s klokany ročně.
Na silnicích působí tito savci komplikace i vývojářům společnosti Volvo, kteří tam testují detekční systém proti střetu se zvěří pro samoobslužné automobily. „Když klokan vyskočí, vypadá to, že je dál, než když poté dosedne na zem,“ popsal pro server ABC optický problém technický ředitel společnosti Volvo Australia David Pickett. Jako referenční bod technologie používá povrch země, proto je pro ni klokaní „hopsání“ matoucí.
Stát chce postavit testovací okruh pro samořiditelná auta. Místo tají |
Společnost nejdříve systém zkoumala ve Švédsku. Před 18 měsíci se však výzkumný tým přesunul do australské rezervace Tidbinbilla Nature Reserve, kde se zadrhl právě u problému s klokany.
„Přivedli jsme vývojáře do Austrálie, aby shromáždili údaje o tom, jak se mohou zvířata chovat a pohybovat a počítače tak mohly veškeré situace lépe pochopit,“ řekl ředitel společnosti Volvo Australia Kevin McCann.
Savci nejsou žádná překážka
Vývojáři však zádrhelu s klokany nevidí velký problém. „Samoobslužná auta jsou v neustálém vývoji. Plně fungující vůz bez řidiče zatím neexistuje a technologie rozpoznávající klokany je součástí vývoje,“ dodal McCann.
Experti na etiku: Samořiditelná auta nesmí rozhodovat o tom, kdo zemře |
Detekční systém si musí projít co největším počtem každodenních i ojedinělých situací. „Je to docela vyčerpávající proces,“ řekl McCann. Přesto firma plánuje představit vozy společnosti do roku 2020.
Momentálně nabízí automobilka poloautonomní vozy S90 a XC90. Auta umí udržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, pozorovat případné kolize v městském prostředí a v některých případech sama zaparkovat.