Druhá největší síť super- a hypemarketů v USA začátkem ledna požádala o ochranu před věřiteli. Prudce jí klesly tržby a odvrátili se od ní investoři. Od té chvíle plní stránky novin a internetové servery tisíce řečí o tom, co je ve firmě špatně a jak se to mělo udělat lépe.
"Existuje proti nám mnoho výpadů. Tohle je stránka pro lidi, kteří opravdu mají zájem naší firmu podpořit. Přiznáváme, že naše představa je taková, že bude hodně pozitivní," prohlásil mluvčí firmy Dave Karraker.
Stránky si lze prohlédnout jako pouhý návštěvník - takových se našlo od jejich vzniku na konci srpna sedm tisíc - nebo se můžete stát předplatitelem, a získat právo přispívat na web pozitivními vzkazy.
Kdo poruší pravidla, která si zakladatelé stránky vytyčili, bude smazán, přiznává mluvčí. Negativní vzkazy zde nemají místo, a tak je těch pozitivních na adrese kmartforever.com jen něco málo přes dvacet.
Aby se jejich počet zvýšil, obsahuje stránka také tipy na to, jak "pozitivní" vzkaz napsat.
A tak se pochvalné stránky o Kmartu stávají živnou půdou pro kritiku Wal-Martu - největšího amerického řetězce, jehož konkurenční tlak poslal firmu k zemi. Lidé na stránkách vzpomínají, jak Kmart ovlivnil jejich dětství i vlastní rodinu.
"Pojmenovala jsem svého syna po otci, ale známí mu říkají Marty - po Kmartu," tvrdí například Celena Hernandezová.