"Předpokládala jsem, že by to dělat neměl, a proto jsem dovezla kočárek zpět do prodejny. Tam mi na počkání provedli seřízení a poslali mě domů s tím, že je vše v pořádku," říká maminka. Nebylo. Když ujela s miminem 100 metrů, kočár zase uhnul k jedné straně.
"Začala mne z toho věčného rovnání do přímého směru bolet ruka a z rozčilení hlava. Zase jsem absolvovala cestu do prodejny. Tentokrát se mnou vyměnili kočárek za reklamační protokol a poslali ho na opravu k výrobci. Po čtrnácti dnech mi zavolali, ať si přijedu, prý je vše zase v pořádku. Zase nebylo, to jsem si obezřetně ověřila už v prodejně," uvádí Ivana Hrdinková.
Lepší, než když vám "zahejbá" starej
Navíc jí prý kočárek vrátili bez nástavby, která ze sportovní verze činí hlubokou. "A že stále zahýbá k jedné straně? To je prý zcela normální a mám být ráda, že mi nezahejbá starej doma," vzpomíná zákaznice.
Prodejna stížnost odmítá. "Reklamace byla uznána, opravený kočárek si paní Hrdinková převzala a reklamační list bez námitek podepsala. Podle mě se jí kočárek přestal líbit a chce nový," říká Jana Vopršalová, jednatelka společnosti Baby Trend v Opatovicích nad Labem.
Zákazníky prý upozorňují předem, že tento typ konstrukce je náchylný k zahýbání. Což podle ní není důvodem k vrácení zboží. Kdyby prý vždycky měla firma vracet peníze, když kočárky zahýbají, nakonec by podle ní úplně vymizel tento druh kočárku a vlastně kočárky vůbec.
Může tedy kočárek zahýbat do strany, nebo ne? "Vada výrobku to je, i když to není vada, kterou by řešila norma. Ale pro maminky a tatínky je to hodně nepříjemné," říká odborník Aleš Pleskot ze Strojírenského zkušebního ústavu, odštěpný závod Jablonec nad Nisou.
"Kočárek má evidentně výrobní vadu, je otázka, zda ji posoudit jako odstranitelnou, či neodstranitelnou. Nicméně vada se vyskytla do šesti měsíců po převzetí, takže se má zato, že existovala už při převzetí, pokud se neprokáže opak," uvedla mluvčí Sdružení pro ochranu spotřebitelů Ivana Picková
Majitelka prodejny by podle ní měla prokázat, že si tuto vadu způsobila maminka sama. Zákazníkům mluvčí doporučuje trvat na svém a své požadavky pečlivě vypsat do reklamačního protokolu.