Kofola tím výrazně rozšíří svou nabídku nealko nápojů, podle svých slov se stane dokonce nejsilnějším distributorem pro obě země. Nápoje Rauch bude distribuovat do obchodních řetězců, restaurací, ale například i na benzinové pumpy. V nabídce tuzemské skupiny se tak od ledna objeví vedle nápojů Rajec, Vinea či Kofola nově značky Happy Day, Ice tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic nebo Yippy.
„Rauch je jedna z nejsilnějších značek na evropském trhu s nápoji,“ poznamenal generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Kofola má ke spolupráci s Rauchem několik důvodů. Přestože trh s balenými minerálními vodami již několik let klesá, džusy a nesycené ovocné nápoje letos oproti loňsku rostly o 9 procent. Tuzemská skupina navíc tímto partnerstvím potvrzuje své kroky z posledních let. Nepříznivým tržním trendům chce odolávat akvizicemi a zajímavými obchodními příležitostmi. Například loni Kofola začala distribuovat prémiové vody Evian a Badoit a předloni koupila síť barů s čerstvými ovocnými šťávami UGO (více zde).
V obou případech jde o rodinné firmy
Spolupráci možná pomohl i fakt, že Rauch je podobně jako Kofola tradiční rodinnou firmou. „Sdílíme stejné hodnoty, tedy důraz na značky, zdravější nápoje, inovace, lokálnost a maximální zaměření na zákazníky a konečné spotřebitele. Proto nám toto spojení dává velký smysl,“ uvedl Samaras.
Rauch si distribuci v Česku doposud obstarával sám, podle jednatele českého zastoupení Zbyňka Plašila by díky spolupráci s Kofolou mohl narůst počet závozových míst společnosti až o 10 tisíc. Obě firmy také plánují sloučit své obchodní oddělení. Výhodou bude i společné využívání chladniček na prodejních místech. „Budeme využívat všechny synergie na trhu, určitě se objeví produkty Rauch v lednicích Kofola a určitě se objeví i Kofola v lednicích Rauch,“ dodal Samaras.
Momentálně rakouskou společnost řídí Jürgen Rauch, potomek páté generace rodiny, jež firmu zakládala. „Kofola je jeden z největších inovátorů a také jedna z nejúspěšnějších značek na trhu. Jsme proto velmi rádi, že s ní budeme nyní tak úzce spolupracovat,“ řekl k obchodu Rauch. „Kofola je stejně jako Rauch rodinný podnik postavený na pevných základech, což je pro nás zcela klíčové,“ dodal.
Roční obrat Kofoly touto spoluprací naroste o 450 milionů korun, tedy deset procent jejího obratu v Česku a na Slovensku. Podle marketingového ředitele Jiřího Vlasáka si tímto krokem firma splnila po čtyřech letech svůj cíl, aby měla kompletní nabídku nealkoholických nápojů pro Česko a Slovensko.