Rauch vyrábí například džusy Happy Day, Yippy, Bravo nebo ICE TEA.

Rauch vyrábí například džusy Happy Day, Yippy, Bravo nebo ICE TEA. | foto: Rauch

Kofola posiluje v distribuci, spojí síly s výrobcem džusů Happy Day

  • 26
Tuzemská Kofola významně posiluje na poli distribuce nápojů. S rakouským výrobcem ovocných džusů a čajů Rauch se dohodla na distribuci jeho výrobků v Česku a na Slovensku. Rauch vyrábí mimo jiné džusy Happy Day. Spolupráce, která začne od ledna, navýší roční obrat Kofoly o 450 milionů korun.

Kofola tím výrazně rozšíří svou nabídku nealko nápojů, podle svých slov se stane dokonce nejsilnějším distributorem pro obě země. Nápoje Rauch bude distribuovat do obchodních řetězců, restaurací, ale například i na benzinové pumpy. V nabídce tuzemské skupiny se tak od ledna objeví vedle nápojů Rajec, Vinea či Kofola nově značky Happy Day, Ice tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic nebo Yippy.

„Rauch je jedna z nejsilnějších značek na evropském trhu s nápoji,“ poznamenal generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Kofola má ke spolupráci s Rauchem několik důvodů. Přestože trh s balenými minerálními vodami již několik let klesá, džusy a nesycené ovocné nápoje letos oproti loňsku rostly o 9 procent. Tuzemská skupina navíc tímto partnerstvím potvrzuje své kroky z posledních let. Nepříznivým tržním trendům chce odolávat akvizicemi a zajímavými obchodními příležitostmi. Například loni Kofola začala distribuovat prémiové vody Evian a Badoit a předloni koupila síť barů s čerstvými ovocnými šťávami UGO (více zde).

V obou případech jde o rodinné firmy

Spolupráci možná pomohl i fakt, že Rauch je podobně jako Kofola tradiční rodinnou firmou. „Sdílíme stejné hodnoty, tedy důraz na značky, zdravější nápoje, inovace, lokálnost a maximální zaměření na zákazníky a konečné spotřebitele. Proto nám toto spojení dává velký smysl,“ uvedl Samaras.

Rauch si distribuci v Česku doposud obstarával sám, podle jednatele českého zastoupení Zbyňka Plašila by díky spolupráci s Kofolou mohl narůst počet závozových míst společnosti až o 10 tisíc. Obě firmy také plánují sloučit své obchodní oddělení. Výhodou bude i společné využívání chladniček na prodejních místech. „Budeme využívat všechny synergie na trhu, určitě se objeví produkty Rauch v lednicích Kofola a určitě se objeví i Kofola v lednicích Rauch,“ dodal Samaras.

Momentálně rakouskou společnost řídí Jürgen Rauch, potomek páté generace rodiny, jež firmu zakládala. „Kofola je jeden z největších inovátorů a také jedna z nejúspěšnějších značek na trhu. Jsme proto velmi rádi, že s ní budeme nyní tak úzce spolupracovat,“ řekl k obchodu Rauch. „Kofola je stejně jako Rauch rodinný podnik postavený na pevných základech, což je pro nás zcela klíčové,“ dodal.

Roční obrat Kofoly touto spoluprací naroste o 450 milionů korun, tedy deset procent jejího obratu v Česku a na Slovensku. Podle marketingového ředitele Jiřího Vlasáka si tímto krokem firma splnila po čtyřech letech svůj cíl, aby měla kompletní nabídku nealkoholických nápojů pro Česko a Slovensko.