Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kofola chce na Balkán. Jde do tendru o slovinskou minerálku Radenska

  12:34aktualizováno  12:34
Tuzemský výrobce nealkoholických nápojů Kofola chce koupit slovinskou firmu Radenska, která vyrábí stejnojmennou minerální vodu. Kofola potvrdila svou účast v tendru v tiskové zprávě. Pokud se jí podaří firmu získat, chtěla by na Balkáně dále expandovat.

Jannis Samaras, generální ředitel společnosti Kofola | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Radensku prodává její vlastník Pivovarna Laško, což je největší výrobce nápojů ve Slovinsku, který se rozhodl v rámci restrukturalizace prodat některá svá aktiva. Kofola v těchto dnech postoupila do užšího, druhého kola. Celý tendr by měl skončit během tří měsíců.

Kofola v současnosti působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Rusku. "Prostřednictvím akvizice slovinské značky Radenska máme ambici rozšířit naše působení v dalším evropském regionu a vstoupit aktivněji na balkánský trh," vysvětluje záměr obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Marián Šefčovič, který je zodpovědný za akvizici.

Radenska má 140letou historií a patří k silným značkám především v  jihoslovanských regionech. "Její akvizicí bychom nejen rozšířili naše portfolio nápojů o minerálku, která nám dosud chybí, ale zároveň bychom získali další kvalitní lokální značku, kterou bychom dál rozvíjeli," dodal ředitel s tím, že vstupem do Radensky by Kofola získala také ochucené vody Oaza a Ora a izotonický nápoj Spirit.

Poslední akvizicí Kofoly se stala začátkem tohoto roku koupě sítě Mangaloo (více zde). Ta provozuje 17 barů s čerstvými šťávami. Spolu s doposud provozovanou sítí fresh barů UGO se tak Kofola stala největším provozovatelem barů s čerstvými šťávami ve střední Evropě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.