Kofola koupila síť fresh barů. Ovoce a zeleninu lisuje i do plastu

  8:52aktualizováno  8:52
Přední tuzemský výrobce nealko nápojů Kofola se vrhl do nového byznysu. Firma koupila v Česku a na Slovensku síť patnácti barů s nabídkou lisovaných ovocných a zeleninových šťáv. Spolu s nákupem rodinné firmy UGO juice zahájila Kofola ofenzivu také s novou produktovou řadou - čerstvé šťávy plní i do PET lahví.

Marek Farník, majitel sítě UGO juice barů | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Kofola získala v rodinné firmě UGO juice 75procentní podíl, zbytek si ponechal ředitel Marek Farník, který firmu zakládal se ženou před sedmi lety po návratu z Austrálie. Tehdy se rozhodl Čechy naučit pít nápoje, které by se podobaly u protinožců oblíbeným "smoothies", a myšlenka, od níž ho mnozí odrazovali, měla úspěch.

Prosperující bary, jejichž zisk v posledním roce dosáhl 1,4 milionu korun, prodává, údajně však nikoli kvůli penězům, ale proto, aby dál rostly pod silnou značkou. Kolik Kofola za dvanáct barů v Česku a tři na Slovensku zaplatila, obě strany tají.

Jednu z nejstarších sítí fresh barů v Česku čeká po vstupu Kofoly vizuální proměna a další expanze na rušná místa ve velkých městech. Návštěvníky barů jsou především ženy. O ty se UGO dělí s dalšími konkurenty, především se zhruba dvacítkou barů Frutisimo.

Základním kamenem dalšího růstu barů UGO zůstanou franšízy. "Chtěli bychom přirozeně růst. Ne agresivní cestou. Chceme pozvolně budovat dál místa, která budou mít ekonomický smysl," říká Marek Farník. Na licenci se podle něj ptají desítky lidí měsíčně.

Podle Martina Klofandy, který má značku UGO na starosti, by se v budoucnu počet barů mohl počítat na desítky. "Na trhu jsou tři čtyři hráči. Povědomí lidí je ale strašně nízké, nevzpomenou si na konkrétní fresh bar. Nikdo pořádně nepoužívá komunikaci značky, to chceme změnit. Chceme propojit svět lahviček a barů," popsal Klofanda.

Češi nechtějí velké změny

Jednou ze změn bude vzájemná podpora a barový prodej nově vyráběných ovocných a zeleninových šťáv v plastu. Lahvičky s obsahem 200 ml jsou už k dostání v kavárnách Paul Cafe, vybraných prodejnách zdravé výživy Country Life nebo některých pumpách OMV. Doporučená cena je 30 korun.

Kofola si razí cestu i do vybraných prodejen supermarketů, na univerzity a do obchodních center. Zatímco bary navštěvují spíš ženy, lahvičky cílí spíš na muže, kteří si na vlastnoruční lisování šťáv moc nepotrpí.

Bary by neměly projít radikální proměnou a firma nemá v úmyslu na nich prodávat výrobky, jako je kofola. Češi podle šéfa UGO barů navíc agresivní změny nechtějí. "Už dříve jsme zkoušeli na barech prodávat i kávu, zmrzlinu a zavést sekci s krabicovými džusy, zkrátka jít více komerční cestou. Nicméně Češi velmi kladou důraz na to, aby tam nebylo nic kromě fresh džusů," popsal zkušenost.

Do nových technologií k výrobě přírodních šťáv už Kofola investovala stovky milionů korun. UGO šťávy se od šťáv na barech kromě omezených příchutí (kombinace jablka s řepou, celerem, mrkví a zelím) liší jen technologickým procesem zvaným paskalizace. Ten extrémně vysokým tlakem ničí nežádoucí látky a prodlužuje trvanlivost nápoje až na tři týdny. Lahviček se zatím vyrábí desítky tisíc měsíčně, cílem je dostat se na statisíce a exportovat na Slovensko nebo do Polska.

Podívejte se, jak se vyrábí Kofola



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...



Najdete na iDNES.cz