Kofola chce oživit a vrátit na výsluní slovenskou minerálku Kláštorná

  9:47aktualizováno  9:47
Nápojářská skupina Kofola kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná. Značku chce oživit a vrátit na výsluní. Hodnotu akvizice firma nezveřejnila.

(ilustrační snímek) | foto: Kofola

Kofola uvedla, že Kláštorná je známá neutrální chutí a pramenem, který splňuje nejnáročnější kritéria na kvalitu minerální vody. Z hlediska složení patří mezi nejkvalitnější zdroje na území Slovenska.

„Do povědomí Slováků se zapsala jako Královna minerálních vod. Kvůli komplikované vlastnické historii si však prošla složitými obdobími a téměř se na ni zapomnělo. Cílem Kofoly je tuto vysoce kvalitní minerální vodu oživit a vrátit tam, kam patří - na stoly spokojených zákazníků,“ uvedla mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.

Fotogalerie

V historii Kláštorné vidí Kofola podobnost se svou vlastní historií: Kofola po roce 1989 začala upadat, vytlačovaly ji zahraniční značky a na trhu měla velmi nízký podíl. Poté co značku a recepturu koupila rodina Samarasů, zažila Kofola výrazný vzestup a rozvoj. „Věříme, že stejný příběh zopakujeme i s touto minerální vodou, v níž vidíme výrazný potenciál,“ uvedl provozní ředitel skupiny Kofola René Musila.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2 100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Kofola kupuje českého výrobce bylinných čajů Leros

Skupina má ve svém portfoliu i minerální vody: pramenitou vodu Rajec, slovinskou minerální vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerální vodu Badoit a tradiční lázeňské prameny Bílinská kyselka, Rudolfův pramen a Zaječická hořká voda.

V loňském roce Kofola vytvořila tržby 6,96 miliardy korun. Dosáhla zisku před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) 950,2 milionu korun a provozního zisku 385 milionů korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly (akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 procent akcií.

Autoři: ,


Nejčtenější

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...



Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Smrt novináře ničí saúdskou reputaci na trzích, investoři se zbavují akcií

Saúdskoarabský novinář Džamál Chášakdží (1. února 2015)

Zahraniční investoři se během minulého týdne ve velkém zbavovali saúdských akcií. Čistá hodnota jejich prodeje činila...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Další z rubriky

Vyjednavači řetězců hrají šachy o regály. Ostrými lokty i diplomacií

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Není snad velký výrobce, který by občas nevypadl z regálů obchodního řetězce. Aktuálně je rozhádaný Kaufland s...

Dálniční známky jdou dobře na odbyt. Stát loni vybral pět miliard korun

Letní silniční provoz na dálnici ve Slovinsku. Ilustrační snímek

Zájem o dálniční známky v Česku stále roste. Stát loni za jejich prodej získal více než pět miliard korun, což bylo o...

Otevírací doba obchodů o svátcích 28. října a 17. listopadu

Ilustrační snímek

Zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě nařizuje, že obchody s plochou nad 200 m² musí mít zavřeno...



Najdete na iDNES.cz