Firma tvrdí, že výnosy, jejichž hlavní součástí jsou tržby z prodeje nápojů, ovlivnila silná sněhová bouře v lednu a v únoru, která odradila zákazníky od vycházení z domu. V Rusku navíc kvůli silným mrazům zkolabovala přeprava nápojů a později v dubnu a v květnu byly v Polsku, České republice a na Slovensku silné deště.
"Zákazníci své peníze utráceli moudře. Místo produktů určených přímo ke konzumaci si častěji kupovali sirupy. Klienti chodili méně do restaurací a častěji jedli doma. Mimo to byly v Rusku od ledna 2010 zvýšeny spotřební daně na alkohol a omezena propagace alkoholu. Tyto faktory měly významný vliv na pokles prodejů (Megapack), který byl nejostřejší v Rusku a v Polsku," uvedl tiskový mluvčí Kofoly Martin Klofanda.
Společnost Kofola vyrábí limonády Kofola, minerální vodu Rajec, dětský nápoj Jupík a džusy, sirupy a ovocné nápoje značky Jupí. Loni za první půlrok měla firma výnosy 4,6 miliardy, letos spadly o čtvrtinu na 1,1 miliardy korun. Zisk se naopak zvýšil o 8 milionů (15 procent) na 62 milionů korun.