Ta se právě teď začíná postupně objevovat na pultech velkých obchodů. Nese název Kofola Bez a prodávat se bude ve všech velikostech stejně jako "plnotučná" kofola.
Také její cena bude stejná jako u běžné kofoly s cukrem, to znamená například 24,9 koruny za dvoulitrovou lahev. Z etikety vyplývá, že cukr v kofole nahrazují umělá sladidla sukralóza, aspartam a acesulfam.
Mluvčí Kofoly Martin Klofanda včera nechtěl k uvádění nového výrobku nic říci.
Obliba col bez cukru stoupá
Kofola svým novým výrobkem naskakuje do rozjetého vlaku, kdy vedle klasických colových nápojů stoupá rychle i spotřeba těch nízkokalorických. Podle údajů společnosti Nielsen se lehké a dietní coly podílejí na celkem prodaných nápojích tohoto druhu v obchodech 36 procenty.
"Za uplynulý rok jde o poměr tři ku jedné ve prospěch běžné CocaColy," říká konkrétně za amerického výrobce šéf pro komunikaci Zdeněk Vilímek. Spotřeba lehkých col přitom rostla loni podle údajů společnosti Nielsen o maličko rychleji (o tři procenta) než spotřeba běžných a ocukrovaných col (o dvě procenta). V penězích rostly prodeje dvakrát až třikrát rychleji, což znamená, že šly nahoru ceny.
Testování nové kofoly probíhalo podle informací MF DNES několik měsíců. Uvedení na trh se ještě chvíli protahovalo i kvůli tomu, že Kofola měla a má plné ruce práce se spojováním s polským výrobcem nápojů Hoop. To se teď dokončuje a vymýšlí se název firmy, který by spojil oba dosavadní.
Kofola s načasováním své novinky také záměrně počkala až po uvedení Coca-Coly Zero, aby se nestřetla s masivní reklamní kampaní americké firmy.
Ženy přitahuje slovo "dietní"
Coca-Cola Zero je po Cole light už druhou značkou této firmy, která je zaměřena na spotřebitele preferující dietní verzi coly.
Rozdíl v jejich složení není nijak velký. "Cílovou skupinu Coca-Coly Zero je spíše mužská populace, zatímco Coca-Cola light je přitažlivější zejména pro ženy,“ vysvětluje hlavní rozdíl Vilímek.
Když byla Cola Zero uváděna v roce 2005 na americký trh, byla proto inzerována jako nekalorická, a nikoli jako dietní, na což slyší více ženy.
Podobně své značky rozlišuje i třetí společnost soupeřící na colovém poli, Pepsi Cola. Ta prodává jak Pepsi light, tak Pepsi Max určenou spíše pro muže.
Zero více připomíná klasickou colu
Chuťově je Cola Zero více než Cola light bližší své původní podobě, protože působí jako více sladká. Po světě se přitom chutě obou dietních provedení trochu liší. "Chuť Coly Zero je shodná s dalšími evropskými zeměmi, kde se prodává,“ říká k tomu Vilímek.
Kaloricky Cola Zero i Cola light vyjdou zhruba nastejno. Půllitrová lahvička znamená nepatrnou jednu kilokalorii.
Pro srovnání vypití "plnotučné" půllitrovky coly znamená dostat do sebe více než dvě stě kilokalorií. A to už je desetina denní dávky energie.
Loni přitom začaly Coca-Cola a Pepsi Cola uvádět na své výrobky přehledné puntíky s označením, o jak kalorický nápoj jde. Kofola se k nim plánuje přidat v letošním roce.