Kofola útočí limonádou Bez na Colu light

  10:34aktualizováno  10:34
Jen pár týdnů poté, co americký gigant Coca-Cola začal zásobovat české obchody svou novou lehkou verzí limonády Zero, přichází s nápojem bez cukru i Kofola.

Kofola bez cukru. | foto: MF DNES

Ta se právě teď začíná postupně objevovat na pultech velkých obchodů. Nese název Kofola Bez a prodávat se bude ve všech velikostech stejně jako "plnotučná" kofola.

Také její cena bude stejná jako u běžné kofoly s cukrem, to znamená například 24,9 koruny za dvoulitrovou lahev. Z etikety vyplývá, že cukr v kofole nahrazují umělá sladidla sukralóza, aspartam a acesulfam.

Mluvčí Kofoly Martin Klofanda včera nechtěl k uvádění nového výrobku nic říci.

Obliba col bez cukru stoupá
Kofola svým novým výrobkem naskakuje do rozjetého vlaku, kdy vedle klasických colových nápojů stoupá rychle i spotřeba těch nízkokalorických. Podle údajů společnosti Nielsen se lehké a dietní coly podílejí na celkem prodaných nápojích tohoto druhu v obchodech 36 procenty.

"Za uplynulý rok jde o poměr tři ku jedné ve prospěch běžné CocaColy," říká konkrétně za amerického výrobce šéf pro komunikaci Zdeněk Vilímek. Spotřeba lehkých col přitom rostla loni podle údajů společnosti Nielsen o maličko rychleji (o tři procenta) než spotřeba běžných a ocukrovaných col (o dvě procenta). V penězích rostly prodeje dvakrát až třikrát rychleji, což znamená, že šly nahoru ceny.

Testování nové kofoly probíhalo podle informací MF DNES několik měsíců. Uvedení na trh se ještě chvíli protahovalo i kvůli tomu, že Kofola měla a má plné ruce práce se spojováním s polským výrobcem nápojů Hoop. To se teď dokončuje a vymýšlí se název firmy, který by spojil oba dosavadní.

Kofola s načasováním své novinky také záměrně počkala až po uvedení Coca-Coly Zero, aby se nestřetla s masivní reklamní kampaní americké firmy.

Ženy přitahuje slovo "dietní"
Coca-Cola Zero je po Cole light už druhou značkou této firmy, která je zaměřena na spotřebitele preferující dietní verzi coly.

Rozdíl v jejich složení není nijak velký. "Cílovou skupinu Coca-Coly Zero je spíše mužská populace, zatímco Coca-Cola light je přitažlivější zejména pro ženy,“ vysvětluje hlavní rozdíl Vilímek.

Když byla Cola Zero uváděna v roce 2005 na americký trh, byla proto inzerována jako nekalorická, a nikoli jako dietní, na což slyší více ženy.

Podobně své značky rozlišuje i třetí společnost soupeřící na colovém poli, Pepsi Cola. Ta prodává jak Pepsi light, tak Pepsi Max určenou spíše pro muže.

Zero více připomíná klasickou colu
Chuťově je Cola Zero více než Cola light bližší své původní podobě, protože působí jako více sladká. Po světě se přitom chutě obou dietních provedení trochu liší. "Chuť Coly Zero je shodná s dalšími evropskými zeměmi, kde se prodává,“ říká k tomu Vilímek.

Kaloricky Cola Zero i Cola light vyjdou zhruba nastejno. Půllitrová lahvička znamená nepatrnou jednu kilokalorii.

Pro srovnání vypití "plnotučné" půllitrovky coly znamená dostat do sebe více než dvě stě kilokalorií. A to už je desetina denní dávky energie.

Loni přitom začaly Coca-Cola a Pepsi Cola uvádět na své výrobky přehledné puntíky s označením, o jak kalorický nápoj jde. Kofola se k nim plánuje přidat v letošním roce.

Kupujete nápoje podle množství cukru?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 19. února 2008. Anketa je uzavřena.

NE 1401
ANO 1138


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Letošní úroda je nižší než za poslední roky, dařilo se řepce, žitu a ovsu

Zemědělcům komplikuje sklizeň obilí vrtkavé počasí.

Obilí se letos v Česku sklidilo o 7,9 procenta méně než loni, zemědělci ho svezli z polí 6 861 milionu tun. Vyplývá to...

Láhev za půl milionu dolarů. Aukční síň vydražila nejdražší vína

Romanée Conti 1945, Côte de Nuits, Grand Cru (588 tisíc amerických dolarů)

Dvě láhve červeného vína z francouzského vinařství Romanée-Conti zlomily dosavadní aukční rekordy, ale i odhady znalců....



Najdete na iDNES.cz