Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kluk jel po hlavě na tobogánu. V reklamě se to nesmí, rozhodl soud

  15:02aktualizováno  15:02
Jízda střemhlav na tobogánu kazí mládež. Městský soud v Praze dal za pravdu Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, která statisícovou pokutou potrestala reklamu na Jupík. Ve druhém sporu jeho výrobce Kofola uspěl. Jízda na mountainboardu byla v pořádku.

Kofola se soudila o pokutu za dvě reklamy z roku 2014. V jednom případě uspěla. Z pokut v celkové výši 330 tisíc korun se jí zřejmě 180 tisíc vrátí za spot, ve kterém hoch jede na mountainboardu (skateboard do terénu).

Zbylé peníze, byť jde pro nápojařskou firmu o kapku v rozpočtovém moři, jsou zatím v nedohlednu. Nepodařilo se totiž přesvědčit soud o tom, že reklama s tobogánem je v pořádku.

Ve spotu na výrobek Jupík se dítě klouže na tobogánu. Problém podle radních i soudu je však v tom, že se po vodní skluzavce řítí do bazénu hlavou dolů, tedy způsobem, který je v řadě akvaparků v tuzemsku zakázaný. Podle radních i soudkyně spot nabádá k nebezpečnému chování.

Naopak reklamu, v níž chlapec jede na mountainboardu, vyhodnotila soudkyně jako bezproblémovou.

„Soud dospěl k závěru, že nejde o nebezpečnou situaci. Dítě jelo na skateboardu téměř na rovině, mělo helmu a jeho chování odpovídalo zcela charakteru sportovní aktivity. Nešlo o prostředí, kde by bylo ohroženo,“ uvedla předsedkyně senátu Hana Veberová.

Rada s rozhodnutím nesouhlasí, po prostudování rozsudku zváží kasační stížnost. „Za pokutami si stojíme. Rada se usnesla na tom, že jednání je zobrazené ve smyslu apelu, kdy děti jsou vybízeny k tomu, že se nemají krotit a mají dát průchod své fantazii. Rada dospěla k závěru, že reklama může ohrozit děti,“ sdělil právní zástupce Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Jiří Hadaš.

„Měli jsme za to, že jsou reklamy z právního hlediska v pořádku a děti nezobrazují v nebezpečných situacích. Dle našeho názoru nebyl důvod pro udělení pokut,“ řekl právní zástupce Kofoly Martin Štencel.

Autoři: ,



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Co Češi tolik nekupují. CD a DVD už jsou mrtvá i pro statistiky

CD - ilustrační foto

Statistici udělali pořádek ve spotřebním koši a vyhodili, co už Češi tolik nekupují. Přestali tak sledovat ceny...

VIDEO: V každém z nás je sportovec. Ruzyňské letiště fandí olympionikům

V každém z nás je kus sportovce

Letiště Václava Havla Praha vytvořilo sérii tří virálních videí, kterými podporuje české sportovce v Jižní Koreji. Tři...

Mimozemšťan Alza měl potíže. V e-shopu nefungovalo dokončení objednávky

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz (ilustrační snímek)

Někteří zákazníci internetového obchodu Alza.cz mohli od včerejšího večera do dnešního poledne nakupovat jenom...

Najdete na iDNES.cz