Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kluk jel po hlavě na tobogánu. V reklamě se to nesmí, rozhodl soud

  15:02aktualizováno  15:02
Jízda střemhlav na tobogánu kazí mládež. Městský soud v Praze dal za pravdu Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, která statisícovou pokutou potrestala reklamu na Jupík. Ve druhém sporu jeho výrobce Kofola uspěl. Jízda na mountainboardu byla v pořádku.

Kofola se soudila o pokutu za dvě reklamy z roku 2014. V jednom případě uspěla. Z pokut v celkové výši 330 tisíc korun se jí zřejmě 180 tisíc vrátí za spot, ve kterém hoch jede na mountainboardu (skateboard do terénu).

Zbylé peníze, byť jde pro nápojařskou firmu o kapku v rozpočtovém moři, jsou zatím v nedohlednu. Nepodařilo se totiž přesvědčit soud o tom, že reklama s tobogánem je v pořádku.

Ve spotu na výrobek Jupík se dítě klouže na tobogánu. Problém podle radních i soudu je však v tom, že se po vodní skluzavce řítí do bazénu hlavou dolů, tedy způsobem, který je v řadě akvaparků v tuzemsku zakázaný. Podle radních i soudkyně spot nabádá k nebezpečnému chování.

Naopak reklamu, v níž chlapec jede na mountainboardu, vyhodnotila soudkyně jako bezproblémovou.

„Soud dospěl k závěru, že nejde o nebezpečnou situaci. Dítě jelo na skateboardu téměř na rovině, mělo helmu a jeho chování odpovídalo zcela charakteru sportovní aktivity. Nešlo o prostředí, kde by bylo ohroženo,“ uvedla předsedkyně senátu Hana Veberová.

Rada s rozhodnutím nesouhlasí, po prostudování rozsudku zváží kasační stížnost. „Za pokutami si stojíme. Rada se usnesla na tom, že jednání je zobrazené ve smyslu apelu, kdy děti jsou vybízeny k tomu, že se nemají krotit a mají dát průchod své fantazii. Rada dospěla k závěru, že reklama může ohrozit děti,“ sdělil právní zástupce Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Jiří Hadaš.

„Měli jsme za to, že jsou reklamy z právního hlediska v pořádku a děti nezobrazují v nebezpečných situacích. Dle našeho názoru nebyl důvod pro udělení pokut,“ řekl právní zástupce Kofoly Martin Štencel.

Autoři: ,


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Topná sezóna může začít již příští týden a kominíci nestíhají

(ilustrační foto)

Letošní topná sezóna začne na většině území České republiky již příští týden. Ti, kteří ještě nestihli povinnou revizi...

Podvodné stránky úřadu práce klamou nezaměstnané, varuje ten skutečný

Desítky nových pracovních míst přibude na Ostravsku a Karvinsku pro úředníky....

Klamavé weby nabízejí rekvalifikaci zdarma pro každého a volná pracovní místa, zdánlivě garantovaná úřadem práce....



Najdete na iDNES.cz