Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kluk jel po hlavě na tobogánu. V reklamě se to nesmí, rozhodl soud

  15:02aktualizováno  15:02
Jízda střemhlav na tobogánu kazí mládež. Městský soud v Praze dal za pravdu Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, která statisícovou pokutou potrestala reklamu na Jupík. Ve druhém sporu jeho výrobce Kofola uspěl. Jízda na mountainboardu byla v pořádku.

Kofola se soudila o pokutu za dvě reklamy z roku 2014. V jednom případě uspěla. Z pokut v celkové výši 330 tisíc korun se jí zřejmě 180 tisíc vrátí za spot, ve kterém hoch jede na mountainboardu (skateboard do terénu).

Zbylé peníze, byť jde pro nápojařskou firmu o kapku v rozpočtovém moři, jsou zatím v nedohlednu. Nepodařilo se totiž přesvědčit soud o tom, že reklama s tobogánem je v pořádku.

Ve spotu na výrobek Jupík se dítě klouže na tobogánu. Problém podle radních i soudu je však v tom, že se po vodní skluzavce řítí do bazénu hlavou dolů, tedy způsobem, který je v řadě akvaparků v tuzemsku zakázaný. Podle radních i soudkyně spot nabádá k nebezpečnému chování.

Naopak reklamu, v níž chlapec jede na mountainboardu, vyhodnotila soudkyně jako bezproblémovou.

„Soud dospěl k závěru, že nejde o nebezpečnou situaci. Dítě jelo na skateboardu téměř na rovině, mělo helmu a jeho chování odpovídalo zcela charakteru sportovní aktivity. Nešlo o prostředí, kde by bylo ohroženo,“ uvedla předsedkyně senátu Hana Veberová.

Rada s rozhodnutím nesouhlasí, po prostudování rozsudku zváží kasační stížnost. „Za pokutami si stojíme. Rada se usnesla na tom, že jednání je zobrazené ve smyslu apelu, kdy děti jsou vybízeny k tomu, že se nemají krotit a mají dát průchod své fantazii. Rada dospěla k závěru, že reklama může ohrozit děti,“ sdělil právní zástupce Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Jiří Hadaš.

„Měli jsme za to, že jsou reklamy z právního hlediska v pořádku a děti nezobrazují v nebezpečných situacích. Dle našeho názoru nebyl důvod pro udělení pokut,“ řekl právní zástupce Kofoly Martin Štencel.

Autoři: ,


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...

Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Další z rubriky

Bude pršet, zdražíme deštníky. O cenách zboží v e-shopech rozhodují roboti

Digitální cenovky v obchodě Tchibo na Zličíně.

Do Česka míří západní trend automatizace cenotvorby. O zboží v obchodech rozhodují počítače. Výsledná cena může být...

Čínské balíky se budou do Evropy rozvážet ze skladu u Prahy

Ilustrační snímek

Čínská společnost Huajie v Pavlově u Prahy buduje celoevropskou logistickou základnu pro internetové obchody z Číny....

PŘÍBĚHY ZNAČEK: Meruňkový Míša nepřežil, povidlový to zkouší

Nyní linky třebíčského Tipafrostu jedou na plné obrátky, producenti zmrzliny

Nanuk Míša dříve připomínal ruskou zmrzlinu. Byl zabalený jen v pergamenu a bez polevy. V padesátých letech stál...

Najdete na iDNES.cz