Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kluk jel po hlavě na tobogánu. V reklamě se to nesmí, rozhodl soud

  15:02aktualizováno  15:02
Jízda střemhlav na tobogánu kazí mládež. Městský soud v Praze dal za pravdu Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, která statisícovou pokutou potrestala reklamu na Jupík. Ve druhém sporu jeho výrobce Kofola uspěl. Jízda na mountainboardu byla v pořádku.

Kofola se soudila o pokutu za dvě reklamy z roku 2014. V jednom případě uspěla. Z pokut v celkové výši 330 tisíc korun se jí zřejmě 180 tisíc vrátí za spot, ve kterém hoch jede na mountainboardu (skateboard do terénu).

Zbylé peníze, byť jde pro nápojařskou firmu o kapku v rozpočtovém moři, jsou zatím v nedohlednu. Nepodařilo se totiž přesvědčit soud o tom, že reklama s tobogánem je v pořádku.

Ve spotu na výrobek Jupík se dítě klouže na tobogánu. Problém podle radních i soudu je však v tom, že se po vodní skluzavce řítí do bazénu hlavou dolů, tedy způsobem, který je v řadě akvaparků v tuzemsku zakázaný. Podle radních i soudkyně spot nabádá k nebezpečnému chování.

Naopak reklamu, v níž chlapec jede na mountainboardu, vyhodnotila soudkyně jako bezproblémovou.

„Soud dospěl k závěru, že nejde o nebezpečnou situaci. Dítě jelo na skateboardu téměř na rovině, mělo helmu a jeho chování odpovídalo zcela charakteru sportovní aktivity. Nešlo o prostředí, kde by bylo ohroženo,“ uvedla předsedkyně senátu Hana Veberová.

Rada s rozhodnutím nesouhlasí, po prostudování rozsudku zváží kasační stížnost. „Za pokutami si stojíme. Rada se usnesla na tom, že jednání je zobrazené ve smyslu apelu, kdy děti jsou vybízeny k tomu, že se nemají krotit a mají dát průchod své fantazii. Rada dospěla k závěru, že reklama může ohrozit děti,“ sdělil právní zástupce Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Jiří Hadaš.

„Měli jsme za to, že jsou reklamy z právního hlediska v pořádku a děti nezobrazují v nebezpečných situacích. Dle našeho názoru nebyl důvod pro udělení pokut,“ řekl právní zástupce Kofoly Martin Štencel.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.