Kofola zaplatí pokutu 13,5 milionu, domlouvala si ceny

  11:32aktualizováno  12:45
Antimonopolní úřad si došlápl na společnost Kofola. Za sjednávání dohod, které znevýhodnily některé její odběratele, firmě udělil pokutu 13,5 milionu korun. Sankce patří k těm vyšším, které úřad dosud udělil. Firma se proti rozhodnutí odvolávat nebude.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nápojů ve střední Evropě. | foto: MF DNES

"Společnosti ze skupiny Kofola uzavíraly v letech 2001 až 2008 se svými odběrateli zakázané vertikální dohody o určení cen pro další prodej," zdůvodnil pokutu šéf úřadu Martin Pecina.

"Toto rozhodnutí akceptujeme a odvolávat se určitě nebudeme," řekl iDNES.cz mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

Kofola podle Peciny sjednávala dohody s některými velkoobchody, které na základě smluv uplatňovaly při dalším prodeji jednotné ceny. To znevýhodnilo ostatní odběratele i koncové zákazníky.

Po fúzi čeká firma tržby 10 miliard
"Určování cen pro další prodej vede v konečném důsledku ke zvýšení cen pro spotřebitele a omezení konkurence v rámci značky. Proto české i evropské právo považuje takové jednání za závažné porušení soutěžních pravidel," doplnil Pecina.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nápojů ve střední Evropě. Vedle nejznámějšího stejnojmenného nápoje Kofoly dodává na trh sirupy Jupí, vodu Rajec, Top Topic či RC Colu; nedávno získala značku Vinea.

Působí na českém, slovenském, maďarském a polském trhu. Na českém a slovenském trhu zaujímá druhé místo. Za loňský rok dosáhly její tržby 4,4 miliardy korun.

Letos firma oznámila fúzi s největším polským výrobcem nápojů Hoop. Skupina tak bude mít roční tržby přes deset miliard korun. Severomoravská firma vznikla v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc. Skupinu vlastní řecká rodina Kostase Samarase.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Češi se přestali zlepšovat ve schopnosti splácet dluhy

Ilustrační snímek

Schopnost Čechů splácet závazky se v letošním třetím čtvrtletí poprvé od konce roku 2015 přestala zlepšovat. Na konci...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Unikátní láhve Pilsner Urquell zdobí data a přípitky. Pomohou vozíčkářům

Po obvodu každé z láhví pro charitativní aukci na iDNES.cz je vybroušeno sto...

Skláři z Vysočiny vytvořili deset unikátních designových láhví pro Plzeňský Prazdroj. V prosinci půjdou do tradiční...



Najdete na iDNES.cz