(Ilustrační foto)

(Ilustrační foto) | foto: Kofola

Kofole loni spadnul zisk o 400 milionů

  • 18
Nápojářské skupině Kofola, jejíž součástí je i česká Kofola, klesl loni zisk o téměř 400 milionů korun. V Polsku sídlící společnost kvůli slabším prodejům nápojů dosáhla zisku 88 milionů korun.

Příčinami výrazného poklesu byly podle mluvčího Kofoly Martina Klofandy růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence.

"Rok 2010 byl pro skupinu Kofola velmi obtížný, především z důvodu nepříznivého počasí - silná a dlouhá zima, bohaté srážky a mrazy. To všechno má vliv na spotřebu nealko nápojů a navíc ztěžuje jejich dopravu," uvedl Klofanda.

Tržby z prodeje skupině loni klesly o 20 procent na 7,434 miliardy korun. "Situaci zhoršily také povodně, ke kterým došlo na jaře v Česku, Polsku a Slovensku. Obtížný trh aktivizoval konkurenty, kteří používali agresivní slevové akce, hlavně v segmentu colových nápojů a vody," sdělil mluvčí Kofoly.

Skupina působí v Polsku, Česku, Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

,