Tuto částku nelze stanovit obecně. Pro výpočet existuje několik metod. Nejčastěji používaná je založena na poměru podílu značky na trhu a podílu reklamní investice značky v celkových reklamních výdajích dané části trhu. Z toho logicky vyplývá, že optimální výše rozpočtu bude silně záviset na oboru podnikání a konkurenčním prostředí v geografické oblasti, ve které firma působí.
Josef Jarmara, A-studio
Je třeba zohlednit finanční možnosti klienta, nabízený druh zboží nebo služby a mnoho dalších kritérií. Obecně doporučuji svým klientům zhruba 15 procent z přidané hodnoty.
Libor Příbramský, sixpromotion
Naši drobní klienti investují do veškerých marketingových a reklamních aktivit zhruba 15 až 20 procent ze svého obratu. Nelze to však vzít jako doporučení, vždy je nutné brát v úvahu všechny skutečnosti, například velikost firmy, investice v minulosti, cíle marketingové a reklamní strategie z časových hledisek, produkt, cílovou skupinu a tak dále.