Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Komerční bance klesl do března zisk o 7,5 procenta na 2,82 miliardy korun

  8:39aktualizováno  8:39
Komerční bance v prvním čtvrtletí mírně klesl čistý zisk. Meziročně se snížil o 7,5 procenta na 2,819 miliardy korun. Tento výsledek považuje banka za solidní. Loni ve stejném období měla zisk 3,048 miliardy korun. Analytici v průměru očekávali horší výsledek.
Komerční banka

Komerční banka | foto: Martin MrázMF DNES

Banka se co nenižšího poklesu zisku snažila docílit meziročním zvýšením čistých bankovních výnosů a snížením provozních nákladů, čímž do značné míry zmírnila rostoucí rizikové náklady vyvolané současnými obtížnými ekonomickými podmínkami v České republice.

Čisté provozní výnosy bance stouply o 8,2 procenta na na 8,49 miliardy korun a objem provozních nákladů meziročně poklesl o 4,3 procenta na 3,4 miliardy korun. Čisté úrokové výnosy, hlavní zdroj příjmů, stouply o 6,8 procenta na 5,42 miliardy korun.

Čistý zisk Komerční banky po menšinových podílech činil 2,8 miliardy korun, analytici předpokládali pokles na zhruba 2,25 miliardy korun.

Komerční banka zvýšila oproti prvnímu čtvrtletí 2008 počet svých klientů o 43 tisíc. Celkem má 1 632 000 zákazníků.

Do ztráty se dostala také Société Générale

Zisk v prvním čtvrtletí poklesl také francouzské bance Société Générale, která Komerční banku vlastní. Ztráta činila 278 milionů eur (asi 7,45 miliardy korun), ačkoli o rok dříve banka hospodařila se ziskem 1,1 miliardy eur.

Analytici v průměru předpokládali, že Société Générale v prvních třech měsících roku vytvoří zisk 320 milionů eur.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.