Podstatná část českých bank přitom na tento fakt kvůli nedostatku investičních příležitostí přistupuje. "Nikdy nepůjdeme bezhlavě za klienty, kteří budou mít představy o úrocích jiné než my," dodal.
Banka podle něj analyzuje měsíčně přibližně 1000 úvěrových případů. Tři čtvrtiny žádostí jsou schváleny. Jen ve druhém pololetí loňského roku klienti obdrželi 30 miliard korun úvěrů.
Zhruba čtvrtinu podaných žádostí posoudí úředníci do týdne, zbývajících 75 procent pak do 14 dnů.
Výrazný konkurenční boj podle něj začíná rovněž v reklamních výdajích. "Nejsem si jistý, že konkurence se stoprocentně přiostřuje i ve kvalitě služeb," dodal.
U drobných klientů banka předpovídá především rozvoj bankovních služeb. "Naším cílem není primárně akvizice nových klientů," zdůraznil s tím, že důležité bude především optimalizovat křížový prodej produktů nabízených dceřinými společnostmi, například penzijního připojištění či stavebního spoření.
Banka loni přišla asi o 50 tisíc klientů. Důvodem byly potíže banky na počátku roku. Provalila se kauzou s firmou B.C.L., ze které bance vznikla osmimiliardová ztráta. Ve druhém pololetí banka trend zvrátila, a na konci roku měla 1,246 milionu klientů.