Komerční banka se zaměří na střední firmy

Komerční banka se zaměří při poskytování úvěrů především na střední firmy. "V tomto segmentu máme velmi silnou distribuční pozici a budeme jej nadále podporovat," řekl generální ředitel Komerční banky Radovan Vávra. Dodal, že na tomto trhu dosud v České republice není výrazná konkurence. Ta zesiluje především v úvěrování nejbonitnějších klientů z řad korporací. "Díky přetlaku kapitálu na zdejším trhu někdy dochází k tomu, že špičkoví klienti dosahují takových marží, jakých by nedosáhli na trhu Evropské unie," domnívá se Vávra.

Podstatná část českých bank přitom na tento fakt kvůli nedostatku investičních příležitostí přistupuje. "Nikdy nepůjdeme bezhlavě za klienty, kteří budou mít představy o úrocích jiné než my," dodal.

Banka podle něj analyzuje měsíčně přibližně 1000 úvěrových případů. Tři čtvrtiny žádostí jsou schváleny. Jen ve druhém pololetí loňského roku klienti obdrželi 30 miliard korun úvěrů.

Zhruba čtvrtinu podaných žádostí posoudí úředníci do týdne, zbývajících 75 procent pak do 14 dnů.

Výrazný konkurenční boj podle něj začíná rovněž v reklamních výdajích. "Nejsem si jistý, že konkurence se stoprocentně přiostřuje i ve kvalitě služeb," dodal.

U drobných klientů banka předpovídá především rozvoj bankovních služeb. "Naším cílem není primárně akvizice nových klientů," zdůraznil s tím, že důležité bude především optimalizovat křížový prodej produktů nabízených dceřinými společnostmi, například penzijního připojištění či stavebního spoření.

Banka loni přišla asi o 50 tisíc klientů. Důvodem byly potíže banky na počátku roku. Provalila se kauzou s firmou B.C.L., ze které bance vznikla osmimiliardová ztráta. Ve druhém pololetí banka trend zvrátila, a na konci roku měla 1,246 milionu klientů.