Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec další cestovky, zkrachovala malá Cool Travel

  14:26aktualizováno  17:13
Drobná cestovní kancelář Cool Travel vyhlásila bankrot. V zahraničí, na Maledivách a v Řecku, je nyní pět klientů této společnosti. První zprávy o problémech cestovky se objevily v sobotu. V posledních týdnech tak padla už druhá cestovka, v polovině července zkrachovala Tomi Tour, spojená s Václavem Fischerem.

Majitel Cool Travel Vlastimil Homola dává svůj pád částečně za vinu zprávám v některých médiích, která informovala o problémech jeho společnosti. "Druhá věc je taková, že prodej zájezdů nebyl dlouhodobě takový, jaký jsme předpokládali," přiznává majitel.

Zájezdy u Cool Travel má zakoupeno přibližně dalších osmnáct klientů. Čtyři z nich do Dubaje, zbylí do Řecka. Pro dalších tři sta klientů připravovala firma na letošní podzim dovolené v Dubaji.

Zprávy o problémech Cool Travel se v médiích objevily v sobotu. Tři klienti po příletu do Dubaje zjistili, že nemají hrazený hotel. Došlo k tomu podle majitele Homoly údajným nedorozuměním a druhotnou platební neschopností prodejce zájezdů. - více čtěte Koupili si zájezd do Dubaje. Na místě Čechům řekli, že nemají placený hotel

"Od soboty volají klienti, že se bojí," řekl iDNES.cz Homola s tím, že zájem o zájezdy se v té době zastavil. Některá média napsala, že je Cool Travel v krizi podobně jako Tomi Tour a dluží 70 tisíc dolarů. Přesto Homola nyní nezvažuje další právní kroky a odškodnění.

Problémy se solventností Cool Travel zaznamenal největší internetový prodejce zájezdů, agentura Invia.cz. Jak dnes ČTK sdělil její obchodní ředitel Radek Šafařík, Invia s "cestovkou" ukončila spolupráci zhruba před dvěma měsíci. Podle něj měla kancelář problémy s placením a potíže měli i klienti na dovolené. "Nebyly třeba uhrazené hotely," uvedl Šafařík.

Cestovka lákala na exotiku

"Nároky klientů budou uspokojeny z pojištění proti úpadku a právě v těchto okamžicích je pojišťovna o vyhlášení úpadku informována," uvedl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Cool Travel byla velmi malá cestovní kancelář, která před třemi lety vznikla jako incomingová agentura (specializovala se na dovoz turistů do ČR) a od loňska začala podnikat jako běžná cestovní kancelář s nabídkou zahraničních zájezdů.

Loni prodala zájezdy přibližně 500 českým turistům. Nabízela zájezdy do exotických destinací (Spojených arabských emirátů) a pobyty na Maledivách, v Turecku a také eurovíkendy v evropských městech.

V polovině července zkrachovala cestovní kancelář Tomi Tour, spojená s podnikatelem Václavem Fischerem - O konci Tomi Tour čtěte zde

Po cestovce zbylo téměř 15 tisíc poškozených klientů. Okolnosti kolem jejího konce začala vyšetřovat policie. Cestovka totiž inkasovala peníze ještě krátce před vyhlášením bankrotu. Slovenská pojišťovna Union, u které byla cestovka pojištěna na 235 milionů korun, zase zjišťuje, zda firma měla důvody žádat o zahájení insolvenčního řízení, které by ji ochránilo před placením dluhů.

Pokud audit ukáže, že k insolvenci nebyl finanční důvod, poškození klienti od pojišťovny nic nedostanou a vrácení peněz budou muset vymáhat na cestovní kanceláři.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.