Konec delfína na populárních českých autobusech. Irisbus nahradí Iveco

  9:26aktualizováno  9:26
Největší tuzemský výrobce autobusů po více než patnácti letech opouští své tradiční logo, se kterým po světě jezdí desítky tisíc vozů. Někdejší Karosa, nyní Iveco Czech Republic, končí s logem delfína a namísto něj bude na přední masku dávat nápis Iveco.

Nápis Iveco nahradí na předních maskách delfíny Irisbus. | foto: Iveco

Iveco představilo nové logo tento týden na veletrhu v Ženevě. Delfín postupně opustí všechny autobusy, které Iveco vyrábí nejen ve Vysokém Mýtě, ale i v dalších závodech Iveca. Změna souvisí s opuštěním značky Irisbus, která vznikla spojením autobusových divizí Iveca a Renaultu. Ten později svůj podíl prodal právě Ivecu.

Irisbus Iveco - Mezinárodní veletrh užitkových vozidel, dílů a servisní

Logo delfína Iveco opouští.

"Nový název Iveco Bus posiluje identitu tohoto podnikání spolu s ostatními mezinárodními aktivitami společnosti. Podporuje tak ještě více rozvoj a vnímání celé produktové řady autobusů jako jednoznačnou součást rodiny značek Iveco," vysvětluje změnu marketingová ředitelka Iveco pro Střední Evropu Katarína Kutlíková. "Nové jméno umožňuje další postup na globálních trzích, kde je značka Irisbus prakticky neznámá," dodala.

Jako první bude autobus bez delfína nový městský autobus Urbanways s motorem splňujícím normy Euro 6. "Logo se postupně objeví na celé produktové řadě, jak bude obnovována v průběhu roku," dodala Kutlíková.

Iveco loni vyrobilo ve Vysokém Mýtě 2 773 autobusů, 93 procent vozidel šlo na export. S tržbami 12,4 miliardy firma vydělala 950 milionů korun. Letos zatím výroba ve Vysokém Mýtě podle údajů Sdružení automobilového průmyslu mírně roste.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

ČD Cargo se privatizovat nebude. Nevím, proč to Ťok říkal, čílil se premiér

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády, účastnil premiér Andrej Babiš...

Premiér Andrej Babiš se postavil proti úvahám privatizovat nákladního železničního dopravce ČD Cargo, jak o tom nedávno...

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...

Ťok proti aktivistům. Za každou námitku proti výstavbě mají složit 50 tisíc

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Aktivisté někdy napadají výstavbu dálnic a silnic „kobercově“, námitky podávají proti všemu a zdržují tím výstavbu....



Najdete na iDNES.cz