Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bazary chtějí změnu zákona. Konec polopřevodů jim zkomplikoval podnikání

  16:03aktualizováno  16:03
Nová úprava registrace aut, která znemožňuje tzv. polopřevody, bazarům zkomplikovala podnikání. Dříve totiž běžně režimu polopřevodů využívaly. Uvítaly by tak změnu zákona, která by jim prodloužila lhůtu pro převod na nového majitele.

Obchodníci s ojetinami by chtěli, aby jim stát prodloužil lhůtu pro převod auta na nového majitele. Ilustrační foto | foto: auta5p.eu

Od prvního ledna stát zrušil tzv. polopřevody. Tak se nazýval stav, kdy původní majitel auto ze sebe odhlásil, ale nový ho už na sebe nepřihlásil. Odhaduje se, že v tomto režimu „viselo“ několik set tisíc vozů. Teď musí odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka proběhnout zároveň. Pokud se vůz nepřevede do 10 pracovních dnů od koupě, může prodávající dostat až padesátitisícovou pokutu.

Pro obchodníky s ojetinami, kteří dřív režimu polopřevodu běžně využívali, je tak výkup a prodej aut víc administrativně, logisticky i finančně náročný. „V některých složitých případech, například o víkendu nebo v pozdních večerních hodinách, může administrativní proces trvat o trochu déle než třeba ve všední den. Proto všem našim klientům doporučujeme, aby si na našich webových stránkách stáhli veškeré potřebné dokumenty a nechali je úředně ověřit,“ radí Pavel Foltýn z Auto Esa.

„Tento režim přináší administrativní zátěž a vyžádal si personální posílení týmu oddělení převodů prakticky na dvojnásobek. Vzhledem k počtu 21 poboček nyní tuto činnost zajišťuje cca 40 lidí,“ informovala šéfka AAA Auto Karolína Topolová.

Ke konci roku zástupci autobazarů varovali, že zejména ty menší z nich může opatření položit. „Bude to velký problém především pro autobazary z menších měst, které mají daleko ke stanicím STK (které provádějí evidenční kontroly, pozn. red.) i k notáři,“ uvedl Petr Přikryl, předseda Asociace prodejců použitých automobilů. 

Kvůli registraci na prodejce, který nehodlá vůz provozovat a pouze s ním obchoduje, navíc přibývá v technickém průkazu další majitel, což může snížit hodnotu vozu.

Společnost AAA Auto by se ráda zasadila o změnu zákona, která by rozlišovala mezi občany a obchodníky. Ti by měli na převod delší dobu. Bazarům totiž nynější desetidenní lhůta nestačí k tomu, aby auto vykoupili a zároveň prodali novému majiteli. „Od výkupu k prodeji uběhne zpravidla a v ideálním případě zhruba týden. Velmi často se vůz prodá spíše po 14 dnech. Průměrná doba pro prodej vozu je v současné době zhruba kolem 30 dnů,“ říká Topolová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.