Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečné rozhodnutí o reklamaci je na prodejci

aktualizováno 
Luděk Fík z Kojetína si koupil značkový radiomagnetofon.
Luděk Fík z Kojetína si koupil značkový radiomagnetofon. Protože přístroj začal být asi po měsíci používání při přehrávání kazet velmi hlučný, zákazník vadu úspěšně reklamoval. Po třech týdnech provozu se vada objevila znovu a v prodejně ji po reklamaci opět opravili. Hlučnost se však i po druhé opravě začala projevovat. Sice v menší intenzitě, nicméně rušila kvalitní poslech. Tentokrát však v prodejně radiomagnetofon převzali s tím, že jej musí posoudit servisní opravna. Ta dospěla k závěru, že reklamace není oprávněná, a technici ji tudíž neuznali. Luděk Fík by chtěl vědět, zda je v případě výskytu třetí stejné závady nutné, aby přístroj posoudila servisní opravna.

Podle zákona o ochraně spotřebitele rozhoduje o reklamaci vždy prodávající nebo jím pověřený pracovník. V případě, že prodejce vzhledem k nedostatku odbornosti není schopen vadu posoudit sám, může zadat posouzení například znalci nebo servisní opravně. Konečné rozhodnutí je však vždy na něm. Také v případě soudního sporu by musel spotřebitel žalovat prodejce, a nikoli záruční servis či znalce.

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 19 odst. 3:

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby, potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Už nejen vejce. Toxický fipronil našli Němci i v dalších potravinách

V Německu se vedle vajec toxický insekticid fipronil našel i v dalších potravinách, včetně pečiva, vaječných salátů nebo vaječných likérů. S odvoláním na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za cheeseburger u McDonald’s si připlatíte, zdražil poprvé od roku 2013

Americká síť s rychlým občerstvením McDonald’s zdražila jeden ze svých nejoblíbenějších produktů - cheeseburger. Zákazníci za něj nově zaplatí 29 korun, tedy o...  celý článek

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.