Nový operátor se podle Čupy zaměří na poskytování servisu zákazníkům a marketingové aktivity. Technické zázemí pro datové i hlasové služby poskytnou zejména České radiokomunikace, od kterých Contactel převezme stávající aktivity v poskytování datových služeb. Zahraniční konektivitu (tj. propojení se zahraničím) a know-how zajistí TeleDanmark, který je v současnosti zastoupen v 11 evropských zemích.
Contactel chce Telecomu konkurovat cenou, kvalitou služeb a úrovní péče o zákazníka. Firma bude využívat infrastrukturu SPT Telecom v případech, kde to pro ni bude výhodné.
Zástupcem generálního ředitele Contactelu je Stefan Lager, který předtím působil ve švédské telekomunikační firmě Tele2, a finančním ředitelem bývalý expert Deloitte&Touche Petr Babický.
Podle zástupců firmy, se do pěti let objem českého telekomunikačního trhu nejméně zdvojnásobí. Zhruba za šest až sedm let po liberalizaci trhu hlasových služeb poklesne tržní podíl SPT Telecomu v této oblasti ze 100 na 65 až 60 procent.
Vedle Contactelu hodlá Telecomu v hlasových službách po roce 2001 konkurovat i společný podnik českých rozvodných společností a německé RWE Telliance pod názvem Aliatel a firma ČD telekomunikace. Dalším zájemcem o celorepublikové místní hlasové služby je společnost Kabel Plus vlastněná americkou firmou MediaOne Group.
Aliatel již prostřednictvím optické sítě v rozvodech vysokého napětí a místních bezdrátových smyček poskytuje datové služby v 15 městech ČR a do konce roku jejich počet zdvojnásobí. Kabel Plus poskytuje služby kabelové televize téměř 500.000 zákazníků v ČR a na Slovensku a ČD telekomunikace nyní budují síť optických vláken při tratích ČD.
Obory informačních technologií, komunikací a podnikatelských služeb jsou celosvětově na špici podle růstu jednotlivých odvětví.