Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence v praxi. České dráhy pošlou do EuroCity a InterCity stevardy

  16:29aktualizováno  16:29
Blížící se konkurence na české železnici začíná pasažérům přinášet první výhody. České dráhy představily, jak zvýší kvalitu služeb ve vlacích EuroCity a InterCity. O cestující budou pečovat stevardi jako v Pendolinu, vozy budou plně klimatizované. Dráhy chtějí nové služby testovat na hlavních komerčních spojích z Prahy na Moravu.

Do pilotního projektu, který poběží do 4. června, největší český železniční dopravce zařadil osm spojů. Jde o vlaky na tratích  mezi Prahou a Bohumínem a Prahou a Břeclaví. K nim chce dopravce postupně přidávat i další spoje.

"Vlaky EuroCity a InterCity provozujeme na vlastní podnikatelské riziko. Abychom obstáli v konkurenci silniční dopravy a přicházejících železničních dopravců, musíme cestujícím nabídnout výrazně vyšší standard služeb i samotných vozů,“ vysvětlil generální ředitel ČD Petr Žaluda.

V nových nebo modernizovaných vozech, vybavených klimatizací nebo zásuvkami, prý cestující pocítí i kvalitnější servis doprovodného personálu. V první třídě jim bude zdarma nabízet denní tisk nebo teplé a studené nápoje. Internetového připojení se však pasažéři nedočkají. Ceny jízdenek prý ponechají ČD na stejné úrovni.

"Nové služby se týkají zatím jenom mezinárodních rychlíků, na vnitrostátní rychlíky mezi krajskými městy by se mělo dostat po roce 2012," nastínil plány ČD ředitel osobní dopravy ČD Antonín Blažek.

Nad českými kolejemi se již dlouho schyluje k bitvě o pasažéry. V kurzu je především trať mezi Prahou a Ostravou. Své vlaky na ní chtějí vpustit hned dva soukromí dopravci. Kromě RegioJetu Radima Jančury plánuje spojení provozovat i dopravce Leo Express Leoše Novotného mladšího, syna bývalého majitele potravinářského podniku Hamé.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Rakušané se bouří proti německému mýtnému, podají žalobu u EU

Rakousko podá u Soudního dvora Evropské unie žalobu kvůli plánovanému zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu. Oznámil to rakouský ministr dopravy...  celý článek

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.