Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Průzkum: Dvanáctky jsou v hospodách oblíbenější, v obchodech desítky

  12:21aktualizováno  12:21
Dvanáctistupňová piva v restauracích lidé nejvíce oproti ostatním pivům pijí v Praze a na západě Čech, ale také na severní Moravě. Nejmenší je pak jejich obliba na jižní Moravě. Jedenáctistupňové pivo si lidé nejradši dopřejí v restauracích na jižní Moravě, „desítku“ pak v západních Čechách.

Ilustrační snímek. | foto: Pavel Urban, Metro.cz

Dvanáctka je už nejvíce prodávaným pivem v restauracích. Vyplývá to z dat agentur Nielsen a Dataservis, které poskytly Pivovary Staropramen. U prodeje v tzv. off-trade, tedy netočeného piva například v nákupních střediscích, vede stále desetistupňové pivo v poměru 6:4 oproti silnějším mokům.

„Výčepní piva jsou u českých pivařů stále nejoblíbenější kategorií. Pokud průměrný Čech vypije 143 litrů piva za rok, připadá na desítku téměř 68,5 litru. Výčepní piva přitom ve výstavu českých pivovarů tvoří méně než polovinu,“ dodal pivovar.

Zajímavostí může být i oblíbenost regionálních pivovarů, které ale často jsou součástí nadnárodních společností. „Prodeje Plzeňského Prazdroje kopírují trendy v jednotlivých regionech. V některých z nich můžeme konstatovat převážnou oblíbenost jedné značky jako například na severní Moravě, kde je Radegast Ryze hořká dvanáctka doma, a proto se jí zde vypije nejvíce z ležáků Plzeňského Prazdroje,“ řekla mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Točená desítka

Kde se vypije nejvíc desetistupňového piva?

Praha 18 %
Střední Čechy 9 %
Jižní Čechy 9 %
Západní Čechy 8 %
Severní Čechy 13 %
Východní Čechy 10 %
Jižní Morava 14 %
Severní Morava 19 %

Pozn.: Poměr vypitých točených desítek v ČR podle objemu a regionů.

Dvě největší české skupiny pivovarů, tedy Plzeňský Prazdroj a Pivovary Staropramen, v letošním roce slaví půlkulatá výročí, oba se tak předhánějí s kampaněmi a marketingovými akcemi na své produkty.

Plzeňští slaví 175 let od založení první várky piva Pilsner Urquell, Staropramen pak zase zrození smíchovské desítky před 140 lety.

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na rekordních 20,5 milionu hektolitrů piva a nealka. Domácí spotřeba zůstala 143 litrů piva na hlavu, uvedl již dříve Český svaz pivovarů a sladoven.

Ačkoliv spotřeba zůstala stejná, o 200 tisíc hektolitrů se zvýšilo celkové množství vypitého piva na 16,4 milionu hektolitrů. Svaz to vysvětluje rostoucím počtem obyvatel Česka. Podle Českého statistického úřadu loni přibylo v Česku zhruba 25 tisíc lidí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.